מסכמים שנה
מסכמים שנהועד מתיישבי השומרון

ועד מתיישבי שומרון שהוקם לפני כ-5 שנים העמיד לפניו ארבע מטרות עיקריות עם ייסודו: יצירת איחוד כוחות מול סכנות מדיניות; מינוף תודעתי של השומרון בקרב הציבור הכללי; מאבק בהגבלות הבנייה בשומרון ויצירת חוסן קהילתי.

בימים האחרונים סיכם הוועד בחוברת שתופץ בין היישובים את שלל הפעילות בשנה החולפת במספר נושאים: פעילות כנגד פינוי והרס יישובים, פעילות מול תושבי הערים הגדולות, פעילות מול התקשורת, פעילות ניו מדיה ברשת החברתית, פעילות הסברה כנגד השמאל הקיצוני, המאבק כנגד ההסכם של מד"א והצלב האדום ועוד.

בעמוד הפותח הציג יו"ר הוועד, בני קצובר, את הערכתו כי בחודשים הקרובים צפויה ההתיישבות ביו"ש ללחצים נוספים מכמה גורמים: אם יבחר הנשיא אובמה לכהונה נוספת ואיתותים חוזרים ונשנים על גישושים למו"מ עם אבו מאזן שיובילו להקפאת הבנייה בהתיישבות.

"דווקא ההישגים ההסברתיים שהביאו גורמים רבים בארץ ובעולם להכרה בכך שמפעל ההתיישבות בשומרון ויהודה הגיע לשלב האל-חזור", מעריך קצובר, "הוא זה שמדרבן גורמים אחרים, כולל נשיא ארה"ב, למאמץ של הרגע האחרון ובכל הכח ליישום פתרון מדיני בדמות 'שתי מדינות לשני עמים'  לפני שזה יהפוך סופית לבלתי אפשרי".

שנת תשע"ב, כמו קודמותיה, הייתה גדושת אירועים ופעילויות שלהם היה שותף הוועד, בראשותו של בני קצובר, הן כגורם יוזם ומוביל והן כגורם מסייע ומטפח.

בתחום ההסברתי השקיעו בוועד שעות נוספות בזירת האינטרנט והרשת החברתית, לצד המשך פיתוח היכולת לשדר במהירות אירועים מהשטח לכלי התקשורת.  הודות ליכולות זו זוכים בוועד לסיקור נרחב על פעילותם בכלי התקשורת השונים.

בשנה האחרונה מוקד המאבקים היו בעיקר באזור בנימין  (מגרון, גבעת האולפנא), ועד מתיישבי השומרון ביחד עם ועד מתיישבי בנימין המועצה האזורית, קוממיות ורגבים השיגו השגים משמעותיים כמו הקמת ועדת שרים להתיישבות ודוח השופט אדמונד לוי.

"חייבים להדגיש" אומרים בוועד "כי למרות ההצלחות נזדקק לעוד הרבה עבודה כדי שנוכל לקצור פירות מהישגים אלו"ו.