נוף ציון
נוף ציוןפלאש 90

לתושבי שכונת נוף ציון שבירושלים נמאס לחוות שוב ושוב את התפרעויות הערבים, יידויי האבנים והבקבוקים, ההצקות התכופות, ובעיקר נמאס להם לקבל תשובות של 'אין כוח אדם' מהמשטרה.

היום (שלישי) הם שיגרו מכתב מפורט למפקד המחוז ובו דרישה להשיב את ההרתעה באזור. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם יוני שקלים, האחראי על הביטחון בשכונת 'נוף ציון' ומהחתומים על המכתב.

"קיימת עליה משמעותית של אירועי פח"ע בכלל בארץ ובהשלכה ישירה גם באזור שלנו", אומר שקלים המספר על פנייתם של התושבים למפקד התחנה הסמוכה שהסביר להם שכוח האדם הנתון בידיו והאמצעים שבידיו אינם מאפשרים לו להשתלט על שטח גדול כול כך המשתרע עד שכונת הר חומה, ולמנוע התפרעויות במשך 24 שעות היממה.

לעומת זאת שקלים קובע כי אין כל דרישה לשמירה קבועה של המשטרה אלא להרתעה שאותה ניתן להשיג בתגבור הסיורים, בהגעה לבתים שמהם מיודים האבנים והבקבוקים וכיוצא באלה, אולם עד כה הפעולות הללו אינן מתבצעות. "אנחנו מרגישים חסרי אונים", הוא אומר כשהוא מבהיר את הסיבה להעלאת הנושא ישירות אל מפקד המחוז.

במכתב מובאת כאמור רשימה ארוכה של אירועים שהתרחשו בעת האחרונה ומבטאים את ההתדרדרות הביטחונית באזור. דוגמאות מתוך הרשימה:

"ביום 2.1.12, נזרקה זריקת אבן על אישה, בעת נהיגה במכונית. נגרם נזרק למכונית. מס' תלונה במשטרה: 3950/2012.

ביום 16.6.12 נזרקו אבנים על רכב חונה בשכונה. נגרם נזק לרכב. מס' תלונה: 256888/2012.

 ביום 8.9.12 נזרקה אבן על ילדה תושבת השכונה. הילדה נפצעה בראשה ופונתה לבית החולים שערי צדק בעיר לקבלת טיפול רפואי.

ביום 14.9.12 נזרק חפץ מרכב חולף לעבר תושב השכונה שעשה דרכו ברגל משכונת ארמון הנציב לשכונה. באותו היום אירע אירוע נוסף של יידוי אבנים לעבר בתי השכונה.

ביום 21.9.12 נזרקו אבנים על רכב חונה בשכונה. נגרם נזק לרכב. הוגשה תלונה בצירוף סרטון.

ביום 4.10.12, בעת ההכנות לשמחת בית השואבה בשכונה, נזרקו אבנים על רכבים החונים בשכונה ושוב נגרם נזק לשלושה רכבים".

כעת מצפים בשכונה להתייחסות מקבילה גם מכיוון גורמי המשטרה הבכירים וגם מכיוונם של אנשי העירייה אליהם פנו תושבי 'נוף ציון' בתקווה לפתרון סוגיית ההשתלטות הבלתי חוקית על אדמה פרטית, השתלטות שבוצעה במהלך ימי חול המועד לבנייה ערבית מואצת כל עוד פקחי העירייה אינם בשטח בשל חופשת החג.