ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: פלאש 90

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, השוהה בביקור רשמי במוסקבה, הודיע הערב (שלישי) בהמשך להודעת ראש הממשלה נתניהו על הקדמת הבחירות, כי יקדם את יציאת הכנסת לפגרת בחירות סמוך ככל הניתן לפתיחת המושב.

לדבריו, "טוב עשה ראש הממשלה בהחלטתו לפזר את הכנסת. על הפרק ישנן הכרעות ברמה הלאומית כמו תקציב, שהכנסת הנוכחית אינה מסוגלת לקבלן וטוב שיעשו לאחר הבחירות".

מוקדם יותר נועץ ראש הממשלה ביו"ר הכנסת באשר לסדרי פיזורה של הכנסת. ריבלין הבהיר לנתניהו כי לא יאפשר חקיקה פופוליסטית ובלתי אחראית במהלך הימים שנותרו עד לפיזור הכנסת בפועל, וכי איננו רואה מניעה לכנס את הכנסת לקידום נושאים דחופים בעלי חשיבות לאומית גם במהלך פגרת בחירות, ובלבד שתהיה לגביהן הסכמה רחבה.

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, שוחח עם ראש הממשלה ובירך על הקדמת הבחירות. "מפלגת הבית היהודי נמצאת בעיצומו של פריימריס ומיד אחריהם נאחד את הכוחות הפוליטיים בציונות הדתית והמסורתית, כך שנצא מהבחירות עם נבחרת גדולה ומגוונת", אמר הרשקוביץ. 

ח"כ אריה אלדד, יו"ר מפלגת "התקווה", מברך את נתניהו על ההחלטה ללכת לבחירות. "לאחר שנכשל במשימותיו העקריות להסיר את האיום האיראני ולבצר את ההתישבות ביו"ש זקוקה ישראל למנהיגות חדשה שתתמודד טוב יותר עם האתגרים שעליהם ידע נתניהו לדבר יפה אך לא הצליח לעשות דבר", אמר אלדד.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ אורי אורבך, אומר כי "הבחירות הן הכרח בל יגונה. הבית היהודי והציונות הדתית ערוכים לבחירות מתוך התחדשות ותנופה".
ח"כ שלמה מולה (קדימה) מברך על הודעת ראש הממשלה על הקדמת הבחירות, "הממשלה הרעה הזו סוף סוף באה לקיצה. אני מברך על הקדמת הבחירות, ורק מקווה שזה לא עוד ספין מבית היוצר של נתניהו".

"ראש הממשלה הבין כי מדיניותו הכלכלית-חברתית כושלת ולא ניתן יהיה להעביר תקציב. הממשלה בראשות נתניהו רק עשקה ופגעה באזרחים. ולכן טוב עשה נתניהו שבחר להקדים את הבחירות והעביר את השרביט לאזרחים", הוסיף מולה.

לדבריו, "מכאן אני קורא לכל מפלגות מרכז שמאל להתאחד בכדי לנצח בבחירות ולהבטיח שינוי מדיניות, חלילה שלא נמצא עצמנו שוב מתבוססים בבוץ של נתניהו ושותפיו הטבעיים".

באיחוד הלאומי מברכים על הודעת ראש הממשלה לפיה בכוונתו להקדים את הבחירות. "בבחירות הקרובות תחזור הציונות היהודית והאמונית ל-12 מנדטים לפחות ברשימה מאוחדת של האיחוד הלאומי והבית היהודי. בבחירות האלה יגלה נתניהו שהציבור רוצה מנהיגות חדשה, ציונית ואמונית. בבחירות האלה רצים טב ביחד", אומרים באיחוד הלאומי.

נפתלי בנט, המועמד לראשות הבית היהודי, אומר כי "בזמן שהשמאל מתפצל, המחנה הלאומי מתאחד ומתחדש, ועתיד להיות הפתעת הבחירות הקרובות".

לדבריו, "נתניהו קיבל החלטה נכונה, והבית היהודי, שתהיה המפלגה הראשונה שתסיים את בחירת נציגיה לכנסת, תחזק אותו ותשמור עליו לאחר הבחירות. יחד נקים ממשלה טובה יותר לעם ישראל, ממשלה בלי אהוד ברק אבל עם הרבה דאגה לחינוך, לזהות היהודית של המדינה ובעלת רגישות חברתית".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ הרב ישראל אייכלר, אומר כי מפלגתו תזכה הפעם לנצחון גדול, "הציבור מבין שהבחירות הן מלחמת קיום פיזית על זכותו של ילד חרדי להיוולד במשפחה ברוכת ילדים, על זכותו לקבל חינוך יהודי טהור וקורת גג לראשו ותעסוקה לפרנסתו".

"הציבור החרדי עומד מול כוחות משפטיים המבקשים לכלותו, והוא יילחם עד הפתק האחרון בקלפי כדי להביס את אלה שרוצים לעקור תורה מישראל. נצח ישראל לא ישקר. התורה היא חיינו ונלך באש ובמים לקדש שם שמים", הוסיף אייכלר.