פרופ' אבי דיסקין
פרופ' אבי דיסקיןערוץ 7

פרופ' אבי דיסקין, מומחה למדעי המדינה באונ' העברית ובמרכז הבינתחומי בהרצליה, סבור כי נתניהו יקים את הממשלה הבאה בשיתוף מפלגות מרכז ושמאל ולא עם מפלגות מהימין.

בראיון לערוץ 7 אמר דיסקין כי "השאלה המרכזית כרגע היא האם גוש הימין יזכה לרוב. אם זה יקרה הליכוד אכן ירכיב את הממשלה הבאה, אבל יש גם אפשרות שאחת ממפלגות המרכז תתחזק ונתניהו יצרף אותם לקואליציה".

לדבריו, הסיכויים שאולמרט יחזור לחיים הפוליטיים הם קלושים, "אין לו מסגרת שאליה הוא יוכל לחזור, ומופז לא יפנה לו את המקום בראשות קדימה. כמו כן המשפטים שלו לא יסתיימו עד הבחירות".

דיסקין סבור כי קדימה תאבד שליש מכוחה ואהוד ברק לא יקבל יותר ממה שיש לו היום. בנוגע לש"ס אמר דיסקין כי לא יהיו במפלגה שינויים, "גם הרב עובדיה יוסף לא מעוניין שאריה דרעי ינהיג את ש"ס".

פרופ' דיסקין סבור שראש הממשלה מעדיף לשמר את הפיצול בין האחוד הלאומי לבית היהודי, "הוא לא רוצה מסיבות בינלאומיות וגם מסיבות טקטיות לשתף גורמי ימין בממשלה שלו והפיצול הזה היה מאוד נוח לו. גם אם האיחוד בין המפלגות יצליח, ימי הזוהר של הציונות הדתית שקיבלה למעלה מעשרה מנדטים חלפו מהעולם. נתניהו יעדיף בכל מקרה להישען על המרכז ושמאלה, מאשר להיות תלוי בגורמים בימין".