אהוד אולמרט הערב
אהוד אולמרט הערבפלאש 90

העיתונאי והפרשן הפוליטי הבכיר של עיתון 'מעריב', שלום ירושלמי, מעריך כי גוש הימין ישמור על כוחו בבחירות הקרובות.

"לגוש הימין יש רוב מוצק, בעיקר בשל העובדה שכל המפלגות בימין ממשיכות לשמור נאמנות לראש הממשלה", ציין ירושלמי, "כיום אין יריבות פנימית לא בתוך הליכוד ולא בגוש הימין. אף אחד לא קורא תגר על נתניהו. ישראל ביתנו, ש"ס והבית היהודי יתמכו בנתניהו".

לדבריו, גוש השמאל נמצא בבעיה אמיתית, "הם לא מצליחים לגבש מועמד מוסכם. אם אולמרט יחזור זו תהיה בשורה טובה לנתניהו כי מדובר ביריב שביר ולא פופולארי - אדם שמסובך בבעיות מסובכות ואני מעריך שהוא בעצמו יגיע לאותה מסקנה, מדובר במועמד מופרך".

"גם שלי יחימוביץ' שמתייצבת בראש החץ נגד אולמרט אמרה שהוא מושחת ושאסור לו לחזור לפוליטיקה. יחימוביץ' היא המועמדת המובילה אבל אין לה את האלמנטים הביטחוניים וזו בעיה".

ירושלמי טוען שיאיר לפיד יצא נשכר מהתפוררותה של מפלגת קדימה, "קדימה כמעט ולא תהיה קיימת אחרי הבחירות, יאיר לפיד יצא נשכר מהקדמת הבחירות כי אחרת הוא היה מאבד את המומנטום".

ירושלמי סבור כי הדרמה האמיתית היא בש"ס - אריה דרעי  או אלי ישי, זה עניין עם השלכות גדולות. גם בליכוד נראה שבעה ח"כים שיאלצו לזוז, כך שבסך הכול התוצאות של הבחירות בגדול די ידועות, הדרמות יהיו במפלגות עצמן".

הוא מעריך שמפלגתו של אהוד ברק לא תעבור את אחוז החסימה, "אם הדגש היה על נושאים המדיניים והביטחוניים אולי מצבו היה טוב יותר אבל קשה לי להאמין שהוא יעבור את אחוז החסימה, מדובר בסוג של מנהיג שהולך ונעלם, למרות שאף פעם אי אפשר לדעת אם הוא לא יכנס בדלת האחורית וישמש שוב כשר בטחון בממשלתו של בנימין נתניהו".