האלוף במיל' עמוס גלעד
האלוף במיל' עמוס גלעדצילום: יששכר רואס באדיבות כנס ירושלים

אלוף (מיל') עמוס גלעד, ראש האגף מדיני-בטחוני במשרד הביטחון, התייחס הערב במכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי הרצליה לסוגייה האיראנית.

"כיום מצרים מנהיגה את העולם הערבי. באשר לשאלה האם תיתכן ברית שלום עם האחים המוסלמים - תחילה יש להסכים על קיומה של מדינת ישראל." בנוגע לאספקת גז ממצרים לישראל אמר, כי "עליהם לחדש את האספקה, שכן מדובר בנושא מהותי בסעיפי הסכם השלום עם ישראל."

ביחס ליחסי ישראל-ירדן אמר, כי "הגבול הביטחוני שלנו נמצא למעשה בין ירדן לעיראק, משמע היכולת המוצלחת של ירדן בבלימת טרור בגבולותיה, מסייעת לנו בשמירת הביטחון הלאומי, ולכן עלינו לחזק ולסייע במידת האפשר בשמירה על היציבות של השלטון בירדן."

גלעד אמר, כי "לא ניתן לצפות שיהיה משטר דמוקרטי בסוריה וסביר להניח, כי לאחר אסד סוריה תהפוך למדינה כאוטית ללא שלטון או מנהיג. לשמחתנו ישנו קוצנזוס בעולם לגבי השימוש בנשק כימי וזהו גבול שגם הסורים לא חוצים וישראל לא תתיר זאת."  גלעד אמר, כי " לאיראן פצצה אחת מספיקה, אין לה עניין לא בהתחמשות גרעינית כפי שהיה בימי המלחמה הקרה ולא בארסנל שצברו ארה"ב ובריה"מ."

לסיום אמר גלעד, "אנו חיים בעידן מאד בעייתי וההפגנות בתחריר אינן סימן לדמוקרטיה, האחים המוסלמים הם תנועה אידיאולוגית, אסלאמית ועלינו לשים לב ליחסם לישראל." 

"באופק נראים עננים כבדים וביכולתנו לעשות דברים רבים בכדי למנוע התפתחויות בלתי רצויות כמו לתת תקווה לפלסטינים לשלום, לשמור על חוסר התערבות בסוריה והתחממות שתהיה קשורה אלינו, לשמור על בריתות השלום הקיימות, למנוע את איראן הגרעינית ועוד. כרגע הפוקוס שלנו צריך להיות בשיתוף פעולה עם הקהילה העולמית, מניעת איראן גרעינית והסנקציות. כמו כן, עלינו לשמור על שיתוף הפעולה הייחודי שיש לנו עם ארה"ב וגרמניה - שת"פ מסוג זה חיוני לישראל."