הכרם סמוך לסוסיא
הכרם סמוך לסוסיאצילום: יחידת תצפית

במהלך חג הסוכות השתמשה המשטרה לראשונה בשוטרים המחופשים לערבים על מנת לנסות ולמשוך אליה מתיישבים מחוות הר סיני שליד סוסיא בדרום הר חברון ועל מנת לעוצרם כשיעשו זאת.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, שלח מכתב חריף לשר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ, ובו דרישה להדיח את המפקדים שנתנו אישור לסוג פעילות מבצעית מסוג זה כלפי מתיישבים יהודיים.

במכתב תיאר קצובר את האסון שהיה יכול להתרחש, "גם אדם שאינו מומחה לביטחון יכול בקלות לצייר תסריט אפשרי לחלוטין שהיה נגמר בצורה אחרת ורעה מאוד. מה יקרה כשבפעם הבאה ירגישו המתנחלים בסכנה ויפגעו באחד השוטרים? וחמור לא פחות, הידיעה שישנם שוטרים שמסתווים לערבים המתקרבים לשטחם יכולה למנוע מהם לפעול ולהתריע בפעמים הבאות ובסופו של דבר לסכן אותם".

קצובר אף האשים את אהרונוביץ בסיכון השוטרים בשביל מעצר בשם הרצון להראות נחישות ויד קשה כלפי המתנחלים, "אינני מבין איך היית מוכן לסכן את שלומם של שוטריך בשביל לעורר חשד אצל המתיישבים ולחכות שיפעלו על מנת להגן על עצמם? עד כמה התאווה להציג "תוצאות" ו"נחישות" כלפי המתנחלים העבירה על דעתם את מפקדי משטרת ישראל? אין גבולות יותר?!".

יו"ר ועד מתיישבי שומרון הזכיר לשר כי בעבר פעלו כוחות המשטרה גם בירי כדורי גומי כלפי המתישבים דבר שעורר ביקורת קשה בכנסת ובקרב הנהגת ההתישבות.