בית כנסת באוקראינה
בית כנסת באוקראינהצילום: פלאש 90

המוני מתפללים פקדו אתמול  (ה') את  ברדיטשוב שבאוקראינה, כדי להשתטח על ציונו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב, בעל ה"קדושת לוי", שהיום חל יום ההילולא שלו.

מי שניצח על ההיערכות הגדולה הוא הרב משה טאלר, רבה של ברדיטשוב, שהכין מבעוד מועד אוהל מחומם עם שמירה צמודה בסמיכות למתחם בית החיים. במהלך היום אף הוגש אוכל חם ושתיה שהוכנו במהלך השבוע על ידי הרב שמעון אנשין והרב אהרון הרשקופ.

בסמיכות לבית החיים עמד האמבולנס החדש של "הצלה אוקראינה" בניהולו של הרב הלל כהן, כדי להעניק מענה רפואי בעת הצורך.

כזכור לאחר פעילות מוצלחת של אמבולנס 'הצלה אוקראינה' במהלך חודש תשרי, הוחלט בשבוע האחרון להעמיד את האמבולנס לשירות המבקרים בקברי הצדיקים באוקראינה. לדברי הרב כהן, האמבולנס עומד הכן לקלוט כל אירוע חירום שיארע ברחבי אוקראינה בקרב מבקרים יהודים בה.

תולדות הרבי ר' לוי יצחק מברדיטשוב

ר' לוי יצחק מברדיטשוב, שהיה נצר למשפחת רבנים, היה מגדולי החסידות, ומגדולי תלמידיו של המגיד ממזריטש'. ר' לוי יצחק כונה 'סנגורם של ישראל' על שם שהיה מלמד זכות על עם ישראל ועל כל יהודי ומפורסמים הסיפורים כיצד היה מהפך בזכות של כל יהודי גם של אנשים רחוקים ופושעים. מפורסמת תפילתו שהיה נוהג לומר במוצאי שבתות ורבים אומרים אותה כיום 'אלקי אברהם אלקי יצחק ואלקי יעקב שמור והצל את עמך ישראל אהוביך מכל רע, כאשר השבת קודש האהובה עוברת, שהשבוע החודש והשנה יבוא לנו לאמונת חכמים לאהבת חברים לדבקות הבורא ברוך הוא...שהשבוע החודש והשנה יבואו לנו לבריאות למזל טוב לברכה והצלחה, בני וחיי אריכי וסיעתא דשמיא לנו ולכל ישראל".  זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל.