מדי שנה בעונה זו נערכים המתיישבים ברחבי השומרון לגל של השמצות והאשמות כלפיהם כמי שפוגע במסיק הזיתים הפלשתיני, עוקר עצי זית וכיוצא באלה.

זאת בעוד במקביל נמצאים המתיישבים עצמם תחת גל של מתקפות המתבצעות תוך ניצול מסיק זיתים פלשתיני.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, המספר על מיזם חדש שהועד מקדם בימים אלה, ובו הוא קורא למתיישבים לתעד כל אירוע חשוד וכל תקרית, מתוך אמונה שהפצת מידע מצולם יפריך את הטענות והעלילות המוטחות במתיישבים.

"בכל שנה הופכים את המסיק למסית", אומר קצובר. "ארגונים בינלאומיים וארגוני שמאל מהארץ ומחו"ל חוברים לערבים לנצל את המסיק. הם כורתים עצים כחלק מהגיזום העונתי ומיד מצלמים זאת ומציירים את הדבר כעקירה שביצעו יהודים. המסיק הופך לנקודות תצפית סמוך לישובים, כפי שקרא במקרה משפחת פוגל באיתמר. הם פוגעים ברכוש, ואנחנו, תושבי יהודה ושומרון לא עושים את המרב כדי להפריך את הטענות הללו".

לדבריו של קצובר הצעד ההכרחי הראשון להפרכת העלילות הוא תיעוד מצולם של העובדות בשטח. באתר האינטרנט של ועד המתיישבים יוצאת קריאה למתיישבים ותומכיהם לצלם, לתעד ולדווח בעדויות ובצילומים מהאירועים, ובחומר זה יעשה הוועד עבודת הסברה שתפריך את הטענות.

בדבריו מזכיר קצובר כי עד היום, למרות טענות חוזרות ונשנות על הרס עצי זית ועקירת עצי זית בידי המתיישבים, אין ולו חשוד אחד. הוא אינו רואה בכך הוכחה שהתופעה כלל אינה קיימת וכלשונו "אולי יש בודדים", אך ברור הוא שאין מדובר בתופעה המייצגת את כלל ההתיישבות כפי שמנסים לתאר זאת ארגוני שמאל.

על מקרה אחד בו טענות מכיוון השמאל הופרכו בתיעוד מצולם מספר קצובר ומציין אירוע מאזור קדומים בו כפרייה פלשתינית שהגיעה לשדה עם שק מלא בידיה והחלה לזעוק ולמרוט את שערותיה בצעקות ששודדים לה את הזיתים. באותו רגע הופיעו ממקום לא ברור פעילים אנרכיסטים כדי לסייע לה, ואלמלא תיעוד מוקדם של האירוע לפרטיו לא היה מתגלה שמדובר במזימה שנועדה להבאיש את ריחה של ההתיישבות כפוגעת בפלשתינית, אירוע שתוכנן בקפידה על ידי האנרכיסטים כחודשיים קודם לכן.