יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד", נשא הערב (שלישי) בעיר אריאל נאום בו פרש בפני תומכיו והתקשורת, בפעם הראשונה, את המצע המדיני של מפלגתו.

לפיד הצהיר, כי "מפלגת "יש עתיד" לא תשב בממשלה שלא תחזור לשולחן המשא ומתן המדיני. אנחנו לא נשב בממשלה ששוב תנסה למוסס – בתירוצים שונים וממניעים פוליטיים צרים – את המחוייבות שלנו כלפי העתיד וגם כלפי ההווה".

"אסור לנו לאבד את הרוב היהודי במדינת ישראל. גם השמאל הקיצוני וגם הימין הקיצוני מקדמים ללא הרף – כל אחד מסיבותיו - את רעיון המסולף והמסוכן של  מדינה דו-לאומית, וללא הסכם, זהותה היהודית והציונית של מדינת ישראל נמצאת בסכנה", קבע לפיד.

לדברי לפיד, "טענתו של נתניהו לפיה "אין פרטנר", היא נסיון התחמקות מן המציאות. לאיזה פרטנר הוא מחכה? האם מסתתרים ברחבי הרשות הפלשתינית פרטנרים אוהבי ישראל, תורמים של הקרן הקיימת, מעריצים סמויים של בן גוריון? הדבר היחיד שעשתה מדיניות ה"אין פרטנר" הוא החלשת מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית וחיזוק החמאס, כפי שיכולנו לראות רק בעת האחרונה בזמן ביקורו של האמיר של קטאר ברצועת עזה".



בנושא האיראני הציג לפיד את תפיסתו, לפיה התנהלות נתניהו וברק היא הבעיה, "בדיון המתמשך על נושא הגרעין האיראני, ישראל לקחה פניה לא נכונה. הפצצת מתקני הגרעין באיראן היא אופציה שאינה צריכה לרדת מהשולחן, אבל היא אופציה אחרונה... אנחנו לא אמורים לפתור את הבעיה בשביל העולם, אלא לגרום לעולם לפתור את הבעיה בשבילנו. אנחנו צריכים לפעול ממה שמכנה ראש אמ"ן לשעבר, האלוף ידלין, "מדרון אחורי", ולהיות הכוח המניע מאחורי קואליציה בינלאומית בראשות ארה"ב, שתחנוק את המשטר האיראני עד לקריסתו". 



לפיד הצהיר, כי "ישראל לא תכיר בזכות השיבה של הפליטים הפלשתינים, וירושלים תשאר בריבונות ישראלית ולא תחולק. הדרך שבה מדינת ישראל טיפלה במפוני גוש קטיף – גם כממסד וגם כחברה אנושית - היא מחפירה. הגיע להם יותר מאתנו, ומגיע להם יותר מאתנו".