השקת המועצה
השקת המועצהצילום: יערה קץ פיינר, מרכזת ומנחת מועצת התלמידים והנוער העירונית ירושלים

אירוע ההשקה של מועצת התלמידים והנוער העירונית הירושלמית לשנת תשע"ג התקיים אמש (ראשון) בהשתתפות 50 בני נוער שנבחרו בבחירות דמוקרטיות ב-25 בתי ספר על יסודיים בעיר בכיתות ט'-יב'.

50 הנציגים הנבחרים ייצגו את 70,000 בני הנוער בגילאי 14-18 שחיים היום בירושלים.

ההשקה התקיימה במרכז מורשת בגין במעמד ראש העיר ניר ברקת, חברת המועצה ומחזיקת תיק הנוער מירב כהן, ראש מנח"י משה (קינלי) טור-פז והממונה על הנוער בעיריית ירושלים, דורון נהרי. בעוד כחודש ייפגשו הנציגים הנבחרים עם ראש העיר וייבחרו בעלי התפקידים של המועצה; יו"ר, סגן, מזכ"ל, גיזבר, דובר ומבקר.

50 הנציגים נבחרו ביום בחירות מיוחד שהתקיים בבתי הספר, כאשר מכל תיכון נבחרו 2-3 נציגים בבחירות דמוקרטיות וישירות. המהלך הינו ייחודי כיוון שהבחירות במתכונתן הישירה אפשרו הצבעה לנציג המתאים ביותר מכלל בית הספר. 

ראש העיר, ניר ברקת בירך את הנוער הנבחר ואמר "מעתה אתם נבחרי ציבור ויש לכם אחריות. ניתן לכם כוח אדיר בידיים שיכול להביא לשינוי ולהשפיע על חיי בני הנוער בעיר, אתם דור העתיד שלנו. חשוב לנו בעירייה לשמוע את קולכם ולהתחשב בדעתכם ואני באופן אישי כאן בשבילכם. אני גאה בכם על האחריות החברתית ועל המנהיגות ומאחל לכם בהצלחה".

מועצת הנוער מהווה גוף משמעותי בהתנהלותה מול גופים שונים במרחב הירושלמי ולנציגיה יש יכולת משמעותית להשפיע על הנעשה בעיר. נציגי המועצה אף משתתפים כחברים מן המניין בוועדות החינוך והנוער העירוניות והינם בעלי זכות הצבעה בהן. בשנתיים האחרונות קידמה המועצה את נושא התעסוקה עם ירידי תעסוקה לנוער, אשר מנגישים עבור הנוער עבודות חוקיות בחופשת הקיץ ששומרות על זכויותיהם. בנוסף הפיקה המועצה את מסיבות הרחוב בקיץ ואת אירועי בירת הנוער עם שבוע של אירועים. עוד הם פיתחו את נושא הלהקות צעירות עם ערב אודישנים באולפן מקצועי ומפיק מוזיקלי ושני סינגלים ללהקה הזוכה מתקציב העירייה.

אדיר שוורץ, היו"ר היוצא של מועצת הנוער העירונית אמר: "העיר ירושלים צריכה יותר מכל עיר אחרת את הנוער שלה פעיל, כי העתיד הפלורליסטי שלה אינה מובטח וצריך להילחם על זה. מועצת הנוער העירונית רוצה לייצר עבור הנוער חוויה חיובית מהעיר, תחושה שיש מי שדואג לזכויות ולאיכות החיים, כדי שהם יחזרו לעיר ירושלים אחרי הצבא. אני חושב שאחד הדברים הכי חשובים זה שראש העיר מעורב בנושא באופן אישי ומאוד אכפת לו מעתידה של העיר".