תא"ל יואב (פולי) מרדכי
תא"ל יואב (פולי) מרדכידו"צ
רב-שיח מיוחד בנושא "התקשורת מנפקת צווי גיוס" התקיים היום (שני) במסגרת כנס אילת ה-6 לעיתונות, בהשתתפות בכירי העיתונאים בישראל.

הדוברים התמקדו בעיקר בנושא גיוס החרדים ושילובם בצה"ל, תחת הנחייתו של העיתונאי אבישי בן-חיים.

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי אמר כי "ללימוד התורה במדינת ישראל יש ערך עליון, וזה מאוד חשוב". חיזוק לדברים הגיע מכיוון הפרשן הצבאי של חדשות 2, רוני דניאל, שאמר בתגובה לדבריו של מרדכי כי אם "קבוצה כל כך גדולה בישראל אומרת שיש ערך, אז אכן יש ערך בלימוד התורה".

המנחה, אבישי בן-חיים הכעיס את המשתתפים החרדים שהיו בכנס ותקף את הצבא בקביעה כי "הצבא משקר את אזרחי המדינה, שאומרים שהחרדים מתגייסים - זה מעשה הונאה", דברי בן-חיים.

נושא המסגרות המותאמות לחרדים הינו "הליך משמעותי שקורע את החברה החרדית בתוכה" מחה דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוויג,,"לומר שמדובר בהונאה זה לא מדויק, בפרט שצריך לציין את התרומה של החרדים במסגרות ההתנדבות כדוגמא זק"א", הדגיש רוזנצוויג.

ביום ראשון דווח כי ראש עיריית חיפה, יונה יהב, השתלח בצורה חסרת תקדים בתושבי איתמר. במהלך פאנל שעסק ברצח רבין בכנס העיתונות באילת.

יהב קבע כי נוער הגבעות המבצע "תג מחיר", כלשונו, יצא מהישוב איתמר. "מדוע הימין לא יעשה תחקיר ויחקור לעומק איך הוא מוליד עשבים שוטים כמו יגאל עמיר כמו תושבי איתמר?. נוער הגבעות יצא מאיתמר, תג מחיר יצא מאיתמר".
ראש מועצת יש"ע, דני דיין, שהשתתף בפאנל דרש מיהב להתנצל, "אתה חוצפן! האם הרב אביחי רונסקי הוא פושע? אתה יודע על מה אתה מדבר? מתי ביקרת פעם אחרונה בישוב איתמר? אתה מוציא דיבה", אמר בזעם דיין. יהב סירב להתנצל וחזר שוב על קביעתו נגד הישוב איתמר.