נאום הניצחון של נפתלי בנט

היו"ר הטרי של מפלגת "הבית היהודי", נפתלי בנט, נשא הלילה לאחר חצות את נאום הניצחון שלו. לפי ההערכות, גבר בנט על אורלב ברוב של כ-67% מהקולות מול 32% לח"כ זבולון אורלב, אשר התמודד מולו על הנהגת המפלגה.

"אם יש מישהו שעדיין חושב שהציונות הדתית סיימה את תפקידה ההסטורי, שהיא לא רלוונטית...... היום הזה הוא התשובה שלו. התשובה הזו ניתנה במספרים שאף מפלגה לא ידעה להביא מעולם בזמן קצר כל כך. על ידי אנשים וצעירים שהצביעו לראשונה בחיים שלהם ואפילו לא הספיקו להצביע קודם לכנסת", אמר בנט.

"רבותיי, אני אוהב את מדינת ישראל, אני אוהב את עם ישראל, אני אוהב את תורת ישראל, אני אוהב את ארץ ישראל ואני לא מתבייש בזה. זו הקריאה שנמשכה מקצה הארץ ועד קצה השני, על ידי אנשים שתפסו פיקוד ובאו להצביע. זאת גם הקריאה שנאמרה בקול גדול על ידי אנשים שחיכו לראות שזה אפשרי. חיכו לקריאת "אחרי!" ויבואו אחרינו עכשיו למסע שאין מופלא ממנו",אמר.

"אני אוהב את צבא ההגנה לישראל. ברגעים אלו ממש כשאנחנו חוגגים, החיילים שלנו שומרים עלינו בקור בגבול הסורי, מסיירים לאורך גבול ירדן ושוכבים במערבים בקדמת סיני, אני מכיר את זה טוב טוב. חיילי צה"ל הם הגיבורים שלנו וזה לא מובן מאליו. יש להם אויבים רבים מבחוץ ויש להם גם יריבים מעטים וקולניים מתוכנו. יריבים אלו שוברים שתיקה וגורמים לחיילים שלנו להסתובב עם עורכי דין. הם עומדים עם מצלמות במחסומים, מול החיילים שעוצרים מחבלים בדרכם אלינו. הם אחים שאיבדו את הדרך ואנחנו נחזיר אותם אלינו.

אני אוהב את עם ישראל, אני אוהב אותם דתיים, אני אוהב אותם חרדים, אני אוהב אותם חילונים, אני אוהב את כולם, הם לא חסרי ערכים!
דור הפייסבוק זהו דור שמחפש קשר, אני מכיר אותו טוב למרות שכבר לא נשארו לי הרבה שערות על הראש. אני אוהב את המדינה שלי. אני אוהב אותה ברגעים קשים כשאנשים מארחים בבית שלהם אחים שמעולם לא פגשו. אני אוהב אותה ברגעי שמחה כשחטוף חוזר הביתה, אני אוהב אותה כמו שהיא והיא תהיה טובה יותר אם כולנו נזכור כל הזמן לאהוב אותה.

אני אוהב את תורת ישראל, אני אוהב את מסורת ישראל, אנחנו לא מוכנים שתורת ישראל תישאר אינטרס פרטי של אנשים עם כיפה, של הדתיים, כמו שחיל אויר חזק הוא לא אינטרט של הטייסים אלא של כל העם, כך לימוד התורה הוא אינטרס לאומי של מדינת ישראל.

ואני אוהב מאוד את ארץ ישראל. אנחנו לא נראה באדמה שלנו פיסת נדל"ן למשא ומתן אלא נחלת אבות. אני מרגיש ברגבי אדמתה את טביעות רגליהם של אברהם יצחק ויעקב אבותינו, שהלכו כאן ממש. אני לא מוותר על הארץ שלי ואני אוהב אותה. זה קל, זה פשוט, לא צריך סיסמאות מסובכות כדי להבין את זה", אמר בנט בהתרגשות.

"הציונות הדתית ידעה לאורך כל השנים להיות המגדלור של מדינת ישראל, בשקט, בצנעה, בהקרבה. רגבי אדמת ארצנו ספוגים בדם אחינו שהיתה להם כיפה מתחת לכומתה, וגם כאלה שלא. ערי ישראל, לא זאת השביעה אלא עכו, לוד ובאר שבע המלאות בגרעינים חברתיים - קהילתיים - תורניים של אנשים שלנו, שמוסרים את הנשמה שלהם לעם ישראל. אנחנו היום חזקים מספיק, בטוחים מספיק בדרכנו, אנחנו יודעים שהמשימה של הדור שלנו היא להחזיר את הנשמה היהודית לעם ישראל. אנחנו נצעד אל המשימה הזו בשמחה ובהתרגשות כפי שידענו לצעוד אל כל משימה שהועידה לנו ההיסטוריה של מדינת ישראל".

"יש מפלגות ששואלות איפה הכסף, אנחנו שואלים שאלה אחרת...איפה הערכים? ואנחנו נענה תשובה: הם כאן, הם באולם הזה, הם בכל בית במדינת ישראל. הם נמצאים אצל מיליוני אנשים שמנסים לספר לנו כמה רע פה ואני רק רוצה לספר על מדינה נפלאה שהקמנו ב-60 שנה, מדינה שכולנו גאים להיות חוליה קטנטנה בשרשרת הדורות של העם שלנו ושנלחם כדי להפוך אותה למקום טוב יותר".

בנט אמר כי המשימה היא להחזיר את הנשמה היהודית לעם ישראל, כלשונו. בנט בתום דבריו הודה לאנשי המטה שלו שהביאו לניצחונו, הודה למשפחתו ולאנשי האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ כצלה, "האיש הנפלא והאציל ולח"כ המסור כל כך אורי אריאל".

בנט סיים את נאומו "הלילה אנחנו הולכים לישון אבל מחר בבוקר משהו חדש מתחיל".