אלעזר שטרן
אלעזר שטרןדובר צה"ל

מעל ל-8,000 ניצולי שואה לא יקבלו את ההחזר המגיע להם על טיפולים רפואיים, כיוון שהקרן לרווחת נפגעי השואה קיבלה פניות רבות והכסף אזל.

עומס הבקשות להחזרים כספיים הביא לעצירת כל התמיכות לניצולי השואה. יו"ר הקרן לרווחת נפגעי השואה, האלוף במיל' אלעזר שטרן, מסביר מדוע הופסקו כספי התמיכה ומדוע הקרן בראשותו לא תוכל להיענות לניצולים.

"נגמר הכסף", הצהיר אלעזר שטרן בראיון לגלי צה"ל, "כמו בכל שנה אנחנו עדיין מחכים לכסף, למרות שאנחנו מדברים על זה כבר שנה", שטרן אמר כי ניצולי השואה לא יכולים להחזיק מעמד ולקוות כי יקבלו את המגיע להם.

שטרן מסביר כי מדובר במסלול מענקים, בו מבקשים ניצולי השואה עזרה במימון טיפולי שיניים, משקפיים, מכשירי שמיעה והוצאות נוספות. בדרך-כלל הסכום המועבר לניצולים הינו 4000 ש"ח מקסימום, וההחזר מועבר פעם אחת בשנתיים.

המדינה לא מעמידה מספיק כסף, קובע שטרן ואומר כי למרות שהקרן לרווחת הניצולים היא עמותה, "אנחנו זרוע של המדינה ואנחנו אלו שרואים את הפנים של האנשים", אמר שטרן.

לשאלת המראיין האם שטרן מרגיש שהקרן מבצעת את "העבודה השחורה", הוא אומר כי היה רוצה לראות את אנשי משרד האוצר "אומרים לניצולים שנגמר הכסף".

"עוד 5-6 שנים יימשכו הבקשות להחזרים כספיים", אומר שטרן וקובע כי בתוך שנתיים כבר תורגש ירידה בכמות המבקשים סיוע.

ראש הממשלה הקודם, אהוד אולמרט, קיבל חיזוק משטרן בסוף הראיון, שגילה כי אולמרט היה האחרון שביצע "צעד משמעותי לקראת ניצולי השואה".

ממשרד האוצר נמסר כי "סכומי התמיכה שהועברו לקרן לרווחת נפגעי השואה גדלו בשנים האחרונות בשיעורים ניכרים. בשנת 2011 נושא הסיוע בתרופות הועבר מהקרן לטיפול ישיר של קופות החולים, מדובר במהלך שנועד לטובתם של הניצולים על מנת לצמצם בבירוקרטיה של הגשת בקשות לקרן והצגת קבלות, במקום זאת ההנחה ניתנת מראש באופן ישיר כבר בעת רכישת התרופה בבית המרקחת".