מציורי הרבנית
מציורי הרבניתהרבנית רונית רונצקי

משכן אהוד שנחנך לפני פחות משנה, ומשמש היום כבית מדרש לתלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר, התמלא מייד לאחר האירוע הגדול בתלמידי ישיבה ובקולות לימוד, אולם קירותיו נותרו עירומים וסביבו רק חצץ וחול.

הרבנית רונית רונצקי, רעייתו של הרב אביחי רונצקי, החליטה לעשות מעשה ולתרום מיצירותיה לישיבה.

הרבנית רונצקי, היא לא רק אשת רב, אלא גם אמנית וציירת. מזה למעלה מ-14 שנים היא עוסקת בציור בסטודיו שלה בבית הרב, ומציגה ברחבי הארץ. יצירותיה שכבר זכו להערכה, מקשטות תערוכות ברחבי הארץ ואת בתיהם של ידידים ואוהבי אמנות.

על השילוב בין חיי התורה לצדו של אחד הרבנים הפעילים בציונות הדתית לבין האמנות היא אומרת: "אני לא מרגישה שיש סתירה בין עולם התורה לבין האמנות. להפך, הרי כל דבר בעולם הזה שייך לעולם שיצר הקב"ה, והאמנות היא חלק מזה".

הרבנית מספרת כי הכול החל כאשר יצאה ללמוד בקורס תראפיה באמנות, שם המנחה הבחינה בכישרון שלה לציור והציעה לה לעסוק בציור על בדי ענק. באותו יום ניסתה הרבנית לעשות בעצתה -  והשאר היסטוריה. מאז לא הניחה הרבנית את המכחול והיא כבר יצרה למעלה מ 100 יצירות, חלקם מוצגים בתערוכות.

כעת בחרה הרבנית רונצקי לתרום למשכן אהוד, שהוקם לזכר בני משפחת פוגל שנרצחו באיתמר לפני יותר משנה, 10 מיצירותיה החשובות ביותר, ובכך לתרום את חלקה לבניין שהפך לשם דבר ולסמל לעמידה האיתנה של ההתיישבות מול נסיונות לעקור אותה ממקומה. כעת מוצגות בישיבה כמה מיצירותיה המרשימות ביותר בגדלי ענק המכסים קירות שלמים בישיבה.

על המקצוע הייחודי של אשתו, אומר הרב רונצקי: "האמנות יכולה לתת השראה לעבודת ד' על ידי ציור, מוסיקה תיאטרון וכו' , ומביאה לידי ביטוי מה שנמצא בכל אחד ואחד".

הרב רונצקי שעוסק בעצמו בכתיבת שירה, מודה כי הוא מתפעל כל פעם מחדש מכישרונה של הרבנית, ומוסיף: כל ענייננו בעולם הוא חיי יצירה, וגילוי יופי עולמו של הקב"ה".

על יצירותיה אומרת הרבנית: "אני משתדלת ליצור באופן כזה שהעומד מול היצירה, יתחבר אליה מהמקום שלו ולאו דווקא מהמקום שלי". בציוריה מתמקדת הרבנית בעיקר בציורי נוף אבסטרקטיים, שנותנים חופש דמיון למתבונן לראות מנפשו פנימה דרך דיאלוג שנוצר אצלו עם הציור.

לבסוף מבקשת הרבנית להעביר מסר לאוהבי האמנות ולחזקם: "מי שיש לו נטיית לב לכיוון מסוים שלא יחשוש, תמיד צריך לנסות ולהתנסות ולא לומר אני לא מסוגל, משום שהתמורה היא אדירה לאדם עצמו ולכלל".

עוד מוסיפה הרבנית ואומרת: "רגע מרגש היה לי כשיום אחד גיליתי בביתי חוברת קטנה ובה שירים שכתבו תלמידי הישיבה. האומץ והביטחון של התלמידים להיחשף ולשתף ברגשותיהם הפנימיים את כלל ישראל, הוא סמל בעייני לרוח הישיבה ולמה שאני מאמינה בו. זהו קרוב לבבות אמיתי בין האנשים ומכאן גם לקב"ה".

בישיבה מספרים כי בימים הקרובים יפתחו שם בפרויקט המעונות. לאחר שהוקם משכן קבע ללימוד היעד הוא להקים עבור התלמידים גם מקום להניח את ראשם בסיום יום לימוד אינטנסיבי. הישיבה תתחיל בבניית מעונות לתלמידי הישיבה בשבועות הקרובים והיא מקווה לגייס מספיק כסף בכדי להשלים את הבנייה בתקופה הקרובה, כמו כן עמלים ראשי הישיבה על הקמת "קמפוס מחוברים" בישיבה, שמטרתו חיבור בין חלקי העם ומפגש בלתי אמצעי בין כל גווני הקשת הישראלית. זאת בכדי להביא את ההתיישבות למרכז הקונצנזוס הישראלי.