"ההסדר לא מעודד תעסוקה"

שופטי בג"ץ דנו היום (שלישי) בעתירה לביטול קצבאות הבטחת ההכנסה לאברכים ולתלמידי ישיבה, שהוגשה לפני כשנתיים. הדיון הסתיים ללא הכרעה ונקבע כי על המדינה להגיש עד יום ראשון הבא תשובה בנוגע לדיון נוסף בהרכב מורחב של שופטים.

עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, נציגת הסטודנטים אמרה לערוץ 7 לאחר הדיון "המדינה ממשיכה לשלם כסף ל-10,000 אברכים שלומדים בכולל ולא נדרש מהם דבר כדי להשתלב בשוק התעסוקה".

בתשובת המדינה שהוגשה לבג"צ בנוגע להחלטת הממשלה להמשיך לשלם הבטחת הכנסה לאברכים נזקקים הסבירה המדינה כי ההחלטה נועדה "לצמצם את הפער בין האוכלוסייה החרדית לשאר פלחי החברה הישראלית".

עו"ד חלי אופק, נציגת המדינה אמרה בדיון, "יש כאן תוכנית משולבת של תמיכה כלכלית וחברתית ושילובם בשוק העבודה. יש גם ירידה של המקבלים בתמיכה תוך שנתיים זה ירד מ-9,000 ל-7,000 זה 2,000 איש פחות ואנחנו רואים שזה יורד".

היא ציינה כי "נעשה כאן תהליך של חשיבה עמוק ומקיף כדי להביא לא אותה גברת ולא בשינוי אדרת ואכן יש שינוי משמעותי".

חנה מנדלסון, נציגת הביטוח הלאומי בדיון אמרה, "ביטוח לאומי לא נותן לבחור ישיבה שלומד בישיבה או לסטודנט שלומד באוניברסיטה קצבה - כך היה ושום דבר לא השתנה".

עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, המייצגת את הסטודנטים אמרה בדיון כי "השינויים שעליהם מכריזה המדינה – לא חל שום שינוי. אין שום דבר שמחייב את האברכים ללכת ולרכוש כלים כדי לצאת לעבודה. אין כאן שום עידוד לאברכים להשתלב בעבודה".

עוד אמר כי "גם מבקר המדינה קבע שהמדינה לא עושה כלום כדי לעזור לאותם אברכים לצאת לשוק העבודה. כל שנה נכנסים עוד 1,000 אברכים כדי לקבל קצבה מבלי לעשות דבר במשך ארבע שנים. יש כאן פגיעה במידתיות ואין שום שינוי אמיתי. יש לאברך תמיכה כפולה גם מהמדינה וגם מהכולל. יש כאן אפליה לא רק נגד הסטודנטים אלא נגד כל הציבור. אנחנו מבקשים מבית המשפט לבטל את החלטה ההמשלה כיוון שזה לא מידתי ואף מפלה".