הנשיא במיגונית
הנשיא במיגוניתלשכת הנשיא

בעקבות האירועים האחרונים בדרום ומצוקות התושבים הגיע הבוקר נשיא המדינה, שמעון פרס, לעיר שדרות לביקור בבית הספר אמי"ת תורני מדעי.

אל הנשיא התלוו ראש העיר של שדרות, דוד בוסקילה, ראשי המועצות של עוטף עזה שוסטר וילין וקצינים בכירים מפיקוד העורף.

פרס נפגש עם תלמידים, שמע הערכות מצב מפי גורמים צבאיים ולבקשת הילדים נכנס הנשיא למיגונית בטון ובישיבה מזרחית קיים עימם שיחה אישית בגובה העיניים על תחושותיהם, פחדיהם וההתמודדות הלא פשוטה של ילדים בשדרות הנמצאים תחת איומי הטילים מעזה. 

בפתח ביקורו ביקשה חן מלכיאל תלמידת כיתה ד׳ לברך את הנשיא באופן אישי ואמרה דברים מרגשים המתארים את חיי היום יום של הילדים בשדרות.

חן סיפרה לנשיא: ״נולדנו והוגדרנו ילדים אדומים. אנו ילדים שחיים בפחד ובחרדה שהנה עוד רגע תישמע האזעקה ונעזוב את המשחק, את הטבע, את החברים וניכנס לחדרים מוגנים, ארבע קירות, ללא חלונות ומאוד לא נעים.״ חן אמרה לנשיא ״תודה שבאת. עיננו לאל תמיד נשואות גם אליך כבוד נשיא המדינה, שתעשה משהו שיהיה שקט שלווה ביטחון והנאה״. חן סיימה את דבריה ולקחה את הנשיא יד ביד להראות לו את מיגונית בית הספר. 

הנשיא אמר לילדים ״ אני בא לכאן כסבא שחש את כאבן של האמהות ונכדיו שלא ישנים בשקט בלילות. תדעו לכם שאתם מקור של עוצמה וכח לכל עם ישראל. דעו כי כל הילדים במדינת ישראל גאים בכם. אתם ילדים אמיצים שחיים במציאות לא נורמלית. אני יודע כמה קשה לא לישון בלילות, כמה קשה לאמהות שלכם וכמה אתם רוצים לחיות חיים רגילים. על מדינת ישראל חובה להקשיב לילדה חן ולילדי עוטף עזה ולהגן עליהם.״

הנשיא הדגיש כי ״יש ליצור שוויון, הייתי אומר אפילו העדפה מתקנת לטובת תושבי הדרום ולהשלים ללא דיחוי מיגון מלא לצורכי התושבים".

בסיום הביקור קיים הנשיא תדרוך מיוחד לתקשורת הישראלית והבינלאומית ואמר: "חמאס הוא האחראי הבלעדי למצב הבלתי נסבל של ירי טילים על ישראל. עליו מוטלת האחריות לשלוט בתתי הארגונים הנוספים הפועלים מתחת לאפו בהסכמתו השקטה. יש להפסיק לאלתר את הזרמת הכספים הבלתי פוסקת לעזה, כספים המופנים ישירות למימון טילים וטרור. מדינות העולם שבצדקנותן מעבירות כספים לעזה ובראשן קטאר בעזרתו הנדיבה של האמיר אינן יכולות להמשיך בכך ועל העולם לראות נכוחה את המציאות לפיה כסף בעזה שווה טרור".