שר ההסברה בחדר המצב
שר ההסברה בחדר המצבמשרד ההסברה

בעקבות מבצע "עמוד ענן" וההד התקשורתי העולמי להם זוכים האירועים בדרום הורה שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, על פתיחתו של מוקד תקשורת מיוחד במשרד ההסברה והתפוצות.

פעילותו של המוקד, המתקיימת בתאום עם מטה ההסברה הלאומי, משרד החוץ ודובר צה"ל, מוכוונת לריכוז ותיאום מאמצי ההסברה תוך גיוס מאגר המסבירנים של 25 אלף איש שהכשיר עד כה המשרד לפעולות דיפלומטיה ציבורית והעברת מסרים בארץ ובעולם.  

המוקד יפנה בין השאר גם לתפוצות ולארגונים היהודיים בעולם  לשם חיזוק וסיוע בידיהם לפעולות הסברה בשפתם ובסביבתם המקומית. בדרך זו, מתכוונים במשרד לעודד וליזום מתקפת הסברה אזרחית בעשרות מדינות וברשת האינטרנט עם מסרים, תמונות, סרטונים וחומרי הסברה נוספים בשפות שונות.  

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין: "הקמנו את המוקד המיוחד כדי שיבטיח תיאום בין הגורמים הממשלתיים והאזרחיים לפעילות אפקטיבית.  אנו כאן כדי לחשוף את המציאות הבלתי נסבלת של תושבי הדרום והכורח שהיה בפעולה הצבאית כנגד החמאס וארגוני הטרור. אני בטוח כי לצידנו יעמדו גם מכפילי כוח  משמעותיים בדמותם של עשרות אלפי הפעילים מכל הקהילות היהודיות ברחבי העולם".          

בפעילות משתתפים הגורמים המקצועיים במשרד לצד נציגים ממשרד ראש הממשלה, משרד החוץ, דובר צה"ל, לשכת העיתונות הממשלתית, הסוכנות היהודית וארגוני הסברה.