פגיעת הטיל בבניין באשקלון
פגיעת הטיל בבניין באשקלוןפלאש 990

מומחי פעמונים, ארגון התנדבותי המתמחה בכלכלת בית נכונה, מסבירים כיצד ניתן להתמודד המצב הכלכלי בזמן הלחימה.  



1. רישום כל ההוצאות כספיות - כדי לעבור את התקופה ללא חריגות מומלץ לערוך מעקב רשום אחרי כל הוצאה כלכלית. רישום זה ישקף למשפחה את ההוצאות הרבות אל מול ההכנסות ובכך יכול להעניק למשפחה שליטה על ההוצאות הכספיות. כך, לאורך זמן ניתן יהיה לקנות רק מה שצריך ונחוץ ולא להוציא כסף מיותר לשווא. הדבר נכון בכל ימות השנה ונכון שבעתיים בזמן הלחימה.



2. רמת חרדה גבוהה מעלה את רמת הצריכה- לא מומלץ להיות עסוקים בהאזנה לפרשנויות, או שיחות אשר יעלו את רמת החרדה. שיחות ופרשנויות יוצרים מתח וחרדה מיותרים אשר מביאים לצרכנות מוגברת מעבר למחויב כפיצוי והרגעה.  על כן מומלץ לעסוק בדברים חיוביים; גם שומר על המורל וגם חוסך לכיס.



3. הלוואות בתקופה זו - לא מומלץ לקחת הלוואה בתקופה זו. הלוואה לוקחים רק כאשר אנו יודעים כיצד להחזיר, בתקופה זו שהשכירים אינם יודעים את מספר ימי העבודה, והעסקים הקטנים לא מודעים להחזרים לא מומלץ לקחת הלוואה באי ודאות.



4. בזמן השהייה בבית חשוב לזכור שההוצאות עלולות להיות גבוהות יותר- כשנמצאים יותר בבית צריכת המזון וחשמל גדלה ואילו הוצאות של רכב וביגוד פוחתת. אל תפרו את האיזון ושימרו על מסגרת התקציב הביתי.



5. מומלץ לערוך סדר בחשבונות- הפכו את הלימון ללימונדה. שנים אתם חושבים שצריך לעשות סדר בכלכלת הבית אבל "אין זמן"? היות וכרגע יותר שוהים בבית זו הזדמנות לעשות סדר ותכנון בכל הנושא הכספי:  מה משלמים, כיצד ומתי. ניתן להוריד הנה הפכתם את השהייה הקשה והמתישה בבית ליתרון.

6. תשלום משכנתא או חובות- הבנקים הציגו בתקשורת ובמדיות השונות כי יעניקו חריגה ממסגרת האשראי לתושבי הדרום. יש לוודא עם המערכת הבנקאית שאכן ניתן לחרוג ממסגרת האשראי, במידה וכן מומלץ לשלם את התשלומים.

7. הוראות קבע ו/או צ'קים דחויים- מומלץ להתקשר למחזיק הצ'ק ולבקש ממנו שלא יפרע את הצ'ק וזאת בעקבות חריגות יתר. כיום הנושים מאפשרים גמישות והקשבה. 

8. קניות ומוצרי צריכה- אין צורך להיבהל, זו לא מלחמה כוללת ואנחנו לא בימי ראשית המדינה.  אין צורך לצבור מלאי של מזון. מומלץ להתמקד ברכישת מוצרי יסוד לטווח של שבוע, ובכך לאפשר תזרים מזומנים לטווח הארוך.

9. כיצד לנהוג עם מקום העבודה - יש לשמור על קשר טלפוני רציף עם מקום העבודה על מנת לדעת את ימי היציאה לעבודה ולהימנע מנתק וחוסר הבנה בין הצדדים.

10. חינוך פיננסי לילדים – נצלו את זמן המשפחה ועריכת הסדר הכלכלי החדש בבית לחוויה חינוכית עם ילדכם. תתפלאו כמה אפשר לשתף אותם בשיקולים ובהחלטות. ילד עם מודעות פיננסית הופך בעתיד לבוגר המכלכל את צעדיו כראוי.

ארגון פעמונים רתם את מתנדביו לסיוע לתושבי הדרום. למעלה מ- 2000 מתנדבים נקראו לסייע במגוון דרכים תוך שיתוף פעולה וקשר הדוק עם הרשויות וארגוני הסיוע בדרום.