Money (illustration)
Money (illustration)פלאש 90

תושבי הדרום וגוש דן עדיין לא נרגעו ממתקפת הרקטות האחרונה - וכבר היום בצהריים נתניהו ושטייניץ מאפשרים הכנסת 13.5 מיליון דולר במזומן לרצועת עזה.

היום בצהריים יגיע רכב להובלת כספים למעבר ארז ויכניס לתוך הרצועה את הכסף המזומן, ובארגן שורת הדין מציינים כי הכסף מוצא את דרכו לחמאס, שמשלם באמצעותו למבריחים בסיני, בסודאן ובמקומות נוספים.

עורכי הדין של ארגון "שורת הדין", ניצנה דרשן לייטנר ורועי כוכבי, שיגרו מכתב לראש הממשלה נתניהו, בו הם דורשים ממנו לעצור את הכנסת המזומנים לרצועה.

"כידוע לך היטב, מזומנים אלה משמשים את ארגון חמאס, בין היתר לתשלום עבור הרקטות ושאר אמצעי הלחימה שהוא מייבא, וכן לתשלום עבור הגורמים השונים בשרשרת האספקה של הרקטות ושאר אמצעי הלחימה (כולל המבריחים הבדואים במצרים ואנשי כוחות הביטחון המצרים המאפשרים את העברת אמצעי הלחימה תחת עיניהם הפקוחות)", קובעים השניים במכתב.

לדבריהם, "המזומנים הללו חוסכים מהחמאס את הצורך לנסות להעביר כספים דרך מנגנוני הסליקה הבינלאומיים של המערכת הבנקאית ובכך מסייעים לו לעקוף את המכשולים המשפטיים והטכניים המקשים על פעילותו הפיננסית".

לדברי השניים, "קיימת דרך פשוטה המאפשרת שימוש במזומנים ע"י תושבי עזה (על אף שלישראל אין שום מחויבות לאפשר זאת) בחיי היומיום ברצועת עזה, אך מבטיחה שארגון חמאס לא יוכל לעשות שימוש במזומנים הללו לצורך יבוא רקטות ואמצעי לחימה אחרים: תותר הכנסת מזומנים לעזה אם ורק אם אותם מזומנים ישמשו כהילך חוקי בעזה בלבד ואיש מחוץ לרצועת עזה לא יסכים לקבלם כאמצעי תשלום".

"אשר על כן מרשינו מפצירים בך להתעשת ולמנוע את העברת המזומנים לעזה, היום ובעתיד", חתמו השניים את המכתב.