הפריימריז בליכוד הסתיים
הפריימריז בליכוד הסתייםצילום: פלאש 90

גורמים פוליטיים מעריכים הבוקר כי בנימין נתניהו יפעל "לאיזון" הנבחרת שנבחרה אתמול בבחירות המקדימות בליכוד.

לדברי הגורמים, "מי שמכיר את נתניהו ואת דפוס התנהגותו מבין שלא נוחה דעתו מההרכב החדש, במיוחד לאור העובדה כי השרים בגין ומרידור נדחקו החוצה. נתניהו ינסה למצוא להם מקום גם בממשלה הבאה".

גם נתניהו עצמו רמז לכך אמש בסיומו של ליל הפריימריז. נתניהו רמז כי ימנה את המפסידים הגדולים, השרים בני בגין ודן מרידור, לתפקידים גם בממשלתו הבאה. "אני רוצה אתכם לצדי", קרא נתניהו למועמדים שנדחקו מרשימת המפלגה לכנסת.

השרים דן מרידור, אבי דיכטר ומיכאל איתן, לא הצליחו להתברג למקום ריאלי. השר בני בגין הגיע למקום ה-21, אולם בעקבות האיחוד עם ישראל ביתנו, והבטחות ייצוג לנשים, מיעוטים ולרשימות המחוזיות, הוא נדחק אל מחוץ לעשירייה הרביעית.

השר גדעון סער,  הגיב אמש על הרכב הרשימה הימני, "מי שמאמין שהרוב בעם הוא בשמאל, זה נראה לו מוזר. מי שמבין שזה לא המצב, זה נראה לו דבר טבעי שאנשים עם עמדות לאומיות נבחרים לליכוד".

השר איתן, שלא יהיה חבר בכנסת הבאה, הוא הראשון מבין המפסידים שהוציא הודעה לתקשורת. "שמונה פעמים רצופות קיבלתי את תוצאות הבחירות המוקדמות, כשנבחרתי לייצג את הליכוד. הפעם חברי הליכוד החליטו אחרת, ואני מקבל את החלטתם", הודיע.