עבדול עם הרב מנחם גנסבורג  ורעייתו
עבדול עם הרב מנחם גנסבורג ורעייתוצילום: בן קטן (שלום טורונטו)
היה זה ערב של ניצחון עבור חב"ד אבניו בטורונטו. לאחר שש שנים של שכירת מקום בבית הספר היסודי "לדבארי", רכש הארגון את מבנה הכנסייה First Hungarian Baptist Church ברחוב Falkirk מספר 157 כדי להופכו לבית כנסת.
 
"העסקה נחתמה סופית ביום שישי", הודיע הרב מנחם גנסבורג לקהל הרב והמריע, שגדש את אולם אגלינטון. מיד לאחר השלמת העסקה החלו עבודות השיפוצים על מנת להסיר את כל הסממנים הנוצריים ולהכשיר את המקום לבית כנסת כבר בתחילת השנה הבאה.

אורחת הכבוד באירוע (25.11.12), שאורגן לשם גיוס כספים להקמתו של בית הכנסת, הייתה הזמרת, הרקדנית והכוריאוגרפית האמריקאית פאולה עבדול, שנשאה הרצאה שכותרתה "הנפש היהודית שלי". עבדול הגיעה לאירוע עם הרב שלה, חיים מץ, וסיפרה על הישגיה, משפחתה וגישתה ליהדות.

ניכר היה בדבריה, שהם יוצאים מהלב, ובמהלך הנאום היא ראתה צורך לקום ולחבק אנשים, שקמו והפנו אליה שאלות. עבדול הצליחה לכבוש את ליבו של הקהל בקסמה ובפתיחותה. אירוע מרגש במיוחד היה כאשר הוצג בפני עבדול עץ משפחתי של קרוביה בטורונטו אותם היא לא הכירה מעולם.

עבדול, שנולדה ב-1962 בסן פרננדו בקליפורניה, התפרסמה בשנים האחרונות כשופטת בתכנית הריאליטי "אמריקן איידול". אימה היהודיה, לורן ריקי, נולדה בוויניפג למשפחה יהודית, ששורשיה ברוסיה ובאוקראינה. אביה, הארי עבדול, נולד בחאלב שבסוריה, גדל בברזיל והיגר מאוחר יותר לארה"ב. לעבדול אחות בכורה בשם וונדי.

מגיל צעיר התחברה עבדול לתחום הריקוד. בבית הספר התיכון היא הייתה מעודדת, וזכתה לתעודת הצטיינות. בקריירה המקצועית שלה היא זכתה להכרה ולהערכה כרקדנית, זמרת, שחקנית וכוריאוגרפית וקצרה שבחים על תפקידה כשופטת ב"אמריקן איידול".

עבדול חשה תמיד גאווה להיות יהודיה. היא התחנכה בקהילה רפורמית, אך פגישה עם הרב מץ בלילה גשום בלוס אנג'לס שינתה את חייה, חיזקה את אמונתה היהודית והביאה אותה להכריז בפני הקהל: "אני חב"דניקית". היא סיפרה, שלעיתים קרובות היא מוזמנת לשולחן השבת אצל הרב מץ והיא הפכה למעין בת בית, וגם הזמינה אותו לאולפן של "אמריקן איידול" והציגה אותו כ"הרב שלי".

עבדול ציינה, שיש לה חלום לקיים בת מצווה בישראל. ג'יאן מגן ואבי טוביאס מצוות הבידור "האחים מגן", שתיבלו את הערב באווירה של הומור, הבטיחו לסייע לה להגשים את חלומה.

הרב מנחם גנסבורג ורעייתו חנה הצליחו "לכבוש" את אזור לורנס, בטהרסט ואבניו. אך לפני שש שנים הם הגיעו לאזור מבלי שהכירו איש, וכיום מגיעים לבית הכנסת במקומו הזמני כ-400 איש בתקופת חגי תשרי, רובם ממשפחות צעירות. הם נערכים לקלוט 150 תלמידים בבית ספר פרטי שיפעל במתחם בית הכנסת החדש, ובינתיים פורח "גן שלום", גן הילדים שהם מפעילים. 60 צעירים מטעם חב"ד מטפלים בקשישים ובילדים עם צרכים מיוחדים. על כל התכניות הללו מפקחת הרעייה חנה.

בית הכנסת החדש מיועד לשמש בית שני עבור המשפחות היהודיות הצעירות בשכונה. "אנשים אינם מחפשים חברות בבית כנסת, אלא להיות מחוברים", אמר הרב גנסבורג. יהודים מכל הזרמים מוזמנים להצטרף ללא כל התנייה. באתר של חב"ד המילים רפורמי, קונסרבטיבי או אורתודוקסי כלל אינן נזכרות. "תיוג מיועד לחולצות לא לבני אדם". למידע נוסף על בית הכנסת החדש של חב"ד אבניו באתר Familyshul.ca.