בית המשפט במצרים
בית המשפט במצריםרויטרס

נאדר פווזי, תושב סקרבורו, חושש לחייו. ויש לו סיבה טובה מאוד.

בית המשפט במצרים הרשיע אותו וגזר עליו גזר דין מוות. גזר הדין הועבר לידי המופתי של מצרים, האמור להעניק לו תוקף של פתווה בסוף חודש ינואר הקרוב. כך מדווח אתר "שלום טורונטו".

שמו של פווזי נכלל בין שבעת הנאשמים שהורשעו בהיעדרם במעורבות בהפקת הסרט "התמימות של המוסלמים", ששם ללעג את הנביא מוחמד והציגו כסוטה מין ורוצח.

העלאת הקדימון לסרט ביוטיוב גרמה להפגנות אלימות בעולם הערבי והמוסלמי, שכללו בין היתר התקפות המונים על שגרירויות זרות ואיומים לבצע פיגועי טרור בארה"ב ובמדינות מערביות נוספות.

את מצרים עזב פווזי בשנת 1986. הוא עבר לשבדיה ובשנת 2002 עקר פעם נוספת והפעם לקנדה בה קיבל אזרחות. בראיון ל"סאן ניוז" הכחיש פווזי כל קשר לסרט על הנביא מוחמד והעריך, כי הרדיפה אחריו נובעת מהיותו מבקר גלוי של המשטר הקודם והנוכחי של מצרים על שחיתותו והפגיעה בזכויות האדם ובזכויותיה של הקהילה הנוצרית-קופטית במדינה.

ב-22 בספטמבר השנה, לאחר ששמו נקשר לסרט על מוחמד, פנה פווזי למשטרה בבקשה לקבל הגנה מפני ניסיונות לפגוע בו או באחד מבני משפחתו. "איני רוצה לחזור למצרים בארון קבורה", אמר פווזי והגדיר עצמו כ"אדם חי מת המהלך ברחובות של טורונטו". את האסלאם תאר פווזי כדת אלימה, המאיימת על כל היוצאים נגדה בכל מקום בעולם, ומשום כך הוא לוקח בחשבון, שהוא יהיה מטרה נעה עבור הגורמים האסלאמיים הקיצוניים.