עזרא נאווי שוב בנצר
עזרא נאווי שוב בנצרצילום: נשים בירוק

ראשי תנועת 'נשים בירוק', יהודית קצובר ונדיה מטר, קיימו אתמול (ראשון) סיור בגבעות נצר שבין אלון שבות לאלעזר שבגוש עציון.

את הסיורים מקיימות השתיים במגמה לפקח על החלקות שניטעו בשנים האחרונות כחלק מהמאבק לשמירה על אדמות המדינה.

במהלך הסיור הופתעו לראות במקום אורח מוכר ולא צפוי – האנרכיסט עזרא נאווי כשהוא מלווה בחבורה לא מוכרת. החבורה הייתה מצוידת במצלמות שהפכו זה מכבר פריט בלתי נפרד מהמאבק על אדמות יהודה ושומרון בשנים האחרונות.

לפי שעה השתיים אינן יודעות מה עומד מאחורי הביקור, אך לדבריהן יש לראות בו אות אזהרה, "הגעתו אתמול של הפרובוקטור נאווי מחייב לצלצל בכל הפעמונים. יתכן והביקור קשור בתוכנית להקמת מאות יחידות דיור לכפר הערבי הסמוך חירבת זכריה, תוכנית שמועצת גוש עציון ופעילים מן האזור נאבקים בדרכים שונות כדי למנוע את מימושה".

השתיים מדגישות כי "מאות יחידות דיור של ערבים בלב גוש עציון יפצלו את הרצף של הגוש. השקט בשטח מטעה. כאשר עזרא נאווי בשטח חייבים להתריע", אומרות מטר וקצובר שהפיצו את תמונתו של נאווי וחבורתו בביקור בנצר. זאת על מנת לנסות ולדלות מידע אודות החבורה שהצטרפה אל האיש.

קצובר ומטר מוסיפות פרטי רקע על  האיש והחששות העולים מנוכחותו במקום, "עזרא נאווי הוא פרובוקטור הגורם לתסיסה מתמדת בדרום הר חברון, בשומרון וגם בנצר. נוכחותו בנצר הדליקו אצלנו מנורה אדומה. כידוע כל החלקות בנצר נמצאות תחת 'צו-גירוש' של המינהל. בעבודה אינטנסיבית של רבים וטובים המצב הוקפא. רוב רובן של החלקות על אדמות המדינה בנצר עובדו, ניטעו עליהם עצי זית, גפנים ורימונים וכעת עוסקים בתחזוקה שוטפת".