מיצ"ב
מיצ"בדו"ח משרד החינוך

גאווה ישראלית. משרד החינוך הציג את ממצאי המבחנים הבינלאומיים, "טימס" ו"פירלס" לשנת 2011. על פי התוצאות הגיעו תלמידי ישראל להישגים הגבוהים ביותר מאז שהצטרפה ישראל למבחנים הבינלאומיים בסוף שנות ה- 90 .

בכל המקצועות ממוצע ההישגים של תלמידי ישראל גבוה באופן משמעותי מממוצע המדינות המשתתפות.

דוברי העברית מדורגים בכל המקצועות בעשר המדינות המובילות. תלמידי ישראל עשו את השיפור הגדול ביותר מבין "המדינות בעלות ההישגים הגבוהים”. השיפור בהישגים כלל את כל השכבות הסוציואקונומיות.

עלייה חדה בשיעור התלמידים המצטיינים ובעלי ההישגים הגבוהים וצמצום משמעותי בשיעור התלמידים בעלי ההישגים הנמוכים. שיעור התלמידים המצטיינים ובעלי ההישגים הגבוהים גבוה מממוצע המדינות המשתתפות.

דו”ח הארגון מציין לחיוב את הישגי ישראל על מיקומה בעשר המדינות המובילות במתמטיקה ועל שיעור המצטיינים ובעלי ההישגים הגבוהים.

עלייה דרמטית בכל המקצועות, מתמטיקה, מדעים ושפה, בכל המגזרים  ובכל שכבות הגיל ד'-ח'

בתחום המתמטיקה זינוק מתחתית מרבית מדינות המערב בשנת 2007 לראש מדינות המערב בשנת 2011, מדובר בזינוק של 17 מקומות- ממקום 24 למקום 7 ושיפור משמעותי של 53 נקודות לציון של 516

בתחום המדעים זינוק של 12 מקומות ממקום 25 למקום 13 ושיפור משמעותי של 48 נקודות לציון של 516

גם בקריאה שיפור ניכר, זינוק של 13 מקומות- ממקום 31 למקום 18 ושיפור משמעותי של 29 נקודות לציון של 541.

דוברי העברית מדורגים בכל המקצועות בעשר המדינות המובילות

בקריאה עלו ממקום 11 למקום 2. במתמטיקה- ממקום 19 למקום 7. במדעים עלו ממקום 19 למקום 10.

שיפור משמעותי חל גם בהישגי התלמידים דוברי הערבית. במתמטיקה עלו ממקום 34 למקום 22. במדעים עלו ממקום 37 למקום 22. בקריאה עלו ממקום 40 למקום 35.

נשיא המדינה שמעון פרס ברך על הזינוק בהישגים של תלמידי ישראל ואמר "יש להמשיך ולהשקיע בחינוך - הנכס העתידי החשוב ביותר של מדינת ישראל".

הנשיא חזק את ידי שר החינוך על הישגים אלו והדגיש כי הוא רואה בהערכה רבה את המאמצים שנוקט השר על מנת לטפח ולחנך את דור העתיד - תלמידי ישראל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם שר החינוך גדעון סער ובירך אותו על הזינוק בהישגי תלמידי ישראל במבחנים הבינלאומיים.

''המדיניות שלנו היא טיפוח ערכי מורשת ישראל לצד טיפוח המצויינות בחינוך ילדי ישראל", אמר נתניהו, "אני מבקש להודות למורים, למנהלים ולהורי התלמידים ששיתפו פעולה ביישום הרפורמות החשובות שהובילה הממשלה ותוצאותיהן המרשימות ניכרות".

יו"ר ועדת חינוך לשעבר, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), התייחס לפרסום תוצאות המבחנים הבין לאומיים, כי "שיפור ההישגים מעיד על השקעתם הרבה של המורים והתלמידים וזהו יום בו הם יכולים להיות גאים בהצלחתם".

מילר הדגיש כי " עם זאת, אל לנו לנוח על זרי הדפנה ומחובתינו להמשיך ולשפר את רמת הלימוד וההשקעה כדי להגיע לצמרת הדירוג העולמי בין מערכות החינוך".

יו"ר "התנועה", ציפי לבני, בירכה על הישגי תלמידי ישראל במתמטיקה, "זו גאווה גדולה למדינת ישראל. הנתונים מדגישים שוב עד כמה החינוך הינו מרכיב קריטי בצמצום פערים חברתיים ובחוסנה של ישראל".