כיפה נוער שיער
כיפה נוער שיערצילום: פלאש 90

לא חובש כיפה בשיעורים? תורחק מהכיתה: סטודנט באוניברסיטת בר-אילן שסירב לחבוש כיפה במהלך אחד השיעורים הורחק מהכיתה על ידי המרצה.

חבריו של הסטודנט הפגוע לא שתקו ופתחו דיון ער בעמוד הפייסבוק של האוניברסיטה. לטענתם, הדרישה לחבוש כיפה בשיעורים באוניברסיטה בניגוד לאמונות התלמידים החילוניים מהווה כפייה דתית. 

"איך זה ייתכן שמרצה מרחיק סטודנט מהכיתה?", תהה זהר בן-שטח, חברו של הסטודנט הפגוע בעמוד הפייסבוק. "משום שהסטודנט לא רוצה לחבוש כיפה והאוניברסיטה מגבה אותו?.

"צריך לבדוק עם המרצה את הסוגיה ולבטל את החובה הזו, שהרי ברור שלא מתיישבת עם השקפותיהם של מרבית הסטודנטים החילוניים בבר אילן", הוסיף בן שטח.

יש לציין כי תקנון האוניברסיטה עליו חתמו כל תלמידי המקום מחייב את הסטודנטים לחבוש כיפה במהלך שיעורי יסוד ביהדות עם השתלבותם באוניברסיטה. מדובר במקצוע שרוב התלמידים במקום נדרשים לעבור כחלק מתכנית הלימודים. כמו כן המרצה, הרב ד”ר חיים טלבי, הבהיר לתלמידיו כבר בתחילת השנה כי במהלך השיעור אותו הוא מעביר כל התלמידים מחויבים לחבוש כיפה לראשם.

תגובת האוניברסיטה: "הסטודנטים חותמים על תקנון האוניברסיטה המחייב אותם לחבוש כיפה במהלך שיעורי הליבה, בכללם שיעורי יסוד ביהדות. הדבר ידוע לכל הסטודנטים והדרישה נובעת מכבוד לטקסטים הנלמדים בשיעורים אלה ולמרצה המעביר אותם. כמו שנהוג להיכנס לבית כנסת עם כיסוי ראש כך גם לשיעורים העוסקים בנושאים דומים הדרישות דומות".