אבשלום קור בראיון לערוץ 7

המנחה המיתולוגי של חידוני התנ"ך, ד"ר אבשלום קור, פתח את חידון התנ"ך העולמי למבוגרים שהתקיים השבוע (רביעי), "שמעו רבותיי אני אומר פה את המילים 'חידון התנ"ך העולמי למבוגרים' ואני לא מאמין שאני אומר אותן, כמה שנים חיכינו לחידון הזה שהתחדש".

ד"ר קור אמר לערוץ 7 בתום החידון, כי החיבור של עם ישראל לארץ ישראל הוא רק בזכות התנ"ך.

בהתייחסו לרמת השאלות בחידוני התנ"ך, ענה ד"ר קור, כי זו עולה משנה לשנה, "הנציגים מהארצות השונות שעלו לשלב הגמר לא נזקקו למתרגם. הבעתי את משאלתי שזה יהיה חידון התנ"ך העולמי למבוגרים בפעם האחרונה, ולפתע היה רגע של שקט, הסברתי כי אנחנו מקווים שכל היהודים יעלו ארצה השנה ובשנה הבאה יהיה רק חידון התנ"ך הארצי".

ד"ר קור אומר כי הוא מנחה את החידון כבר 25 שנים והוא מאושר על הזכות זו, "אני עושה זאת באהבה, יש כאן המון אנשים שעומדים מאחורי החידון והתודות להם, אנשים שטרחו פה ועשו עבודת נמלים על מנת לקדש את ספר הספרים ולהנחיל את התנ"ך בכמה שיותר בתים".

לסיום אמר ד"ר קור, "לא למדתי יום אחד במוסד דתי וכך גם נהגתי עם ילדיי, עד מהרה ראיתי שנשארו הבניינים אך תוכם השתנה, המורים אינם ותוכנית הלימודים אינה. וכך העברנו את ששת ילדינו לבתי ספר דתיים". קור הוסיף כי טרם החידון נולד לו נכד,  "והשמחה רבה".

שוחחנו גם עם כמה ממשתתפי החידון שציינו כי לחידון יש תפקיד חשוב בעידוד לימוד תנ"ך בקרב יהודים בכל העולם.

משתתפי חידון התנ"ך: התנ"ך חיינו