כשלוחמי חיל הים מתרחקים מרצועת החוף, שריפה על הסאטיל או בצוללת עלולה להיות קטלנית ולגבות חיי אדם.
סימולטור האש בבסיס ההדרכה של חיל הים בחיפה, מאפשר ללוחמים לתרגל את כל המצבים האפשריים במקרה של שריפה על כלי השייט בלב ים.
בחנוכה, חג הנרות, מושך אליו הסימולטור התעניינות רבה, וחיילים רבים רוצים להיכנס לתוכו, להתאמן לקראת תרחיש של שריפה, וללמוד "על בשרם" את אפשרויות הכיבוי.
לוחמים המחולקים לצוותים, מגיעים למתקן ומתאמנים בחלק הדומה לכלי שייט עליו הולכים לשרת. עם כל ציוד הנשימה והחליפות מגן, הם נכנסים פנימה לתרגל את התרחיש מבין הגרועים ביותר שאפשר לדמיין בלב ים.
גונן סיפר כי מדובר בקורס לכיבוי אש שנמשך שבוע שלם, "הלוחמים מגיעים ביום ראשון, לומדים באופן עיוני על מקרים שהיו בעבר ובסוף הקורס מתאמנים למעשה בכיבוי אש בתוך הסימולטור", סיפר והוסיף כי הטמפרטורה בפנים נעה בין 80 ל-700 מעלות צלזיוס והסימולטור כולל עשן, תחושת חנק ומגבלות ראייה בדיוק כמו בשריפה אמיתית על כלי השייט.
אחד השינויים מכיבוי אש בשטח בנוי לכיבוי שריפות בכלי שייט, הוא הצורך 'לבודד' את האזור הבוער, "קודם כל יש לאטום את כל החדרים כדי שהאש לא תתפשט בספינה, אם השריפה בבניין, אפשר לכבות את האש ואחרי חילוץ האנשים הבניין ייבער, אולם בספינה חייבים לעצור את התפשטות האש כי אין לאן לברוח", אמר גנון.
"שריפה בזמן לחימה מצריכה דיוק, עירנות גבוהה, ומקצועיות. לאחר כיבוי האש הלוחמים צריכים להמשיך להילחם, מי שעובר את הקורס הם חיילים ממושמעים שזוכים לקבל תעודת 'כבאי ימי'", סיפר גונן והוסיף כי רוב החיילים מתלהבים מאוד ומחכים לקורס הזה, "אחרי הסימולטור מתחקרים את פעולות הכיבוי וצופים בחומרי הוידאו שצולמו במצלמות שיש במתקן", סיפר גונן והוסיף כי גם החיילים שחוששים להיכנס פנימה, נכנסים לבסוף ומודים כי מדובר בחוויה של פעם בחיים.
