הנשיא פרס מברך את אובמה
הנשיא פרס מברך את אובמהמארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה, שמעון פרס נפגש הבוקר (שני) במשכנו עם ראשי ערוץ עשר ונציגי העובדים אשר ביקשו לעדכן את הנשיא בעקרי מאבקם להמשך פעילותו של ערוץ 10 ובדבר ההתפתחויות האחרונות.

בפתח הפגישה הודה יו"ר הערוץ, אבי בלשניקוב, לנשיא פרס על תמיכתו וחלקו במאבק הערוץ ואמר כי "אנו מודים לך מאוד שקיבלת אותנו הבוקר בהתרעה כל כך קצרה, אנחנו לא רואים את זה כמובן מאליו ואני מודה לך בשם כל משפחת עובדי ערוץ 10. זהו רגע האמת, זהו רגע קריטי  משום שיש לנו זיכיון על פי חוק לשדר בדיוק עוד 14 ימים בלבד.  בתום 14 הימים, יפוג זיכיון ערוץ 10 ואם החוק לא יעבור בכנסת המסך יחשיך ואנחנו נאלץ לשלוח מאות עובדים הביתה ואלפי משפחות המועסקות בתעשיית הטלוויזיה יזוקו".

עוד אמר בלשניקוב, כי "ניהלנו מאבק לא פשוט על עתידו של ערוץ 10, אתה היית חלק חשוב במאבק וזו לא פעם ראשונה שאנו נפגשים, זהו מאבק על דמותה של ישראל כדמוקרטיה, כמדינה פלורליסטית  המאפשרת חופש ביטוי על פי ערכי מגילת העצמאות.  לא פשוט להחזיק עיתון או טלוויזיה בישראל, המשקיעים לא עומדים בתור, הם מפסידים סכומי כסף גדולים ומעבר לכך מופעלת עלינו מערכת לחצים לא פשוטה, כאשר אנו נסמכים על שולחנה של הכנסת והממשלה".

הנשיא פרס הביע את תמיכתו הברורה בהמשך הפעלת ערוץ עשר ואמר: "זו חובתי הברורה כנשיא המדינה, להיות אחד מהמגנים על הדמוקרטיה בישראל. אין חופש ביטוי אמיתי ללא ייצוג נרחב, פלורליזם  וחופש עיתונות מלא בישראל. בית הנשיא נמצא בקשר רציף עם משרד רה"מ ונמשיך ונסייע בכל דרך אפשרית, בזמן הנתון, להמשך הפעלתו של ערוץ עשר, המהווה מקור פרנסה לאלפי משפחות בישראל ומקור לחיזוק השיח הציבורי והדמוקרטי".

הנשיא שב והבהיר, כי "אני תקווה שכל הסיעות בכנסת יקדמו חקיקה המגנה על המשטר הדמוקרטי בישראל כאשר חופש העיתונות הוא נדבך מרכזי בו".

מיכל גרייבסקי, יו"ר ועדת הכספים בדירקטוריון ערוץ 10 ויו"ר נענע 10, פנתה לנשיא ואמרה, כי "לאחר מאבק של שנה וחצי היינו אמורים היום לפטר הבוקר הבוקר מאות עובדים, התערבותך והאמירה הנחרצת שלך כי חובתך היא לשמור על הדמוקרטיה , אין ספק שתגיע לאוזניים הנכונות ותציל אלפי משפחות מכניסה למעגל האבטלה בישראל".

מתן חודורוב, יו"ר וועד עובדי ערוץ 10 הדגיש בפני הנשיא  - "תמיכתך מאוד חשובה לעובדי ערוץ 10, לנו העיתונאים, חופש הביטוי הוא לחם חוקנו ונעשה הכל להמשיך ולהביא בפני הציבור דיווחים מלאים והוגנים. הזמן מאוד קצר לפעולה ואנו בטוחים שקולך הברור ותמיכתך הבלתי מסוייגת יסייעו לקידום החקיקה בכנסת ולהשלמתה כבר בימים הקרובים".

בפגישה עם הנשיא לקחו חלק  - אבי בלשיניקוב, יו"ר הערוץ, מיכל גרייבסקי, יו"ר ועדת הכספים בדירקטוריון ערוץ 10 ויו"ר נענע 10, יואב הלדמן, מנכל הערוץ, אבי אלקלעי, מ"מ מנכ"ל חדשות עשר, דבורה קמחי, סמנכ"ל רגולציה ואיילת בן חיים גת, יועצת משפטית, סמנכ"ל שיווק דודו ועקנין,  מתן חודורוב, יו"ר וועד עובדי הערוץ.