טלוויזיה
טלוויזיהפלאש 90

בעקבות ההחלטה על ההקלות שיינתנו לזכייניות "קשת" ו"רשת" במסגרת תיקון חוק הרשות השנייה,  מזהירים בשח"ם (ארגון השחקנים) כי צעד שכזה יגרור תגובה שעדיין לא נראתה כמותה במדינת ישראל. לדברי הארגון בקרוב לא יהיה מנוס מהשבתת פעילות הטלוויזיה.

את הודעת האזהרה מפרסמים אנשי שח"ם בעקבות ההקלות שהתקבלו ביום חמישי האחרון בישיבת ועדת הכלכלה. על פי החלטת הועדה 'קשת' ו'רשת' יקבלו אפשרות לדחות את כל חובות התוכן שלהן מהעבר (כ-80 מיליון ₪) לתקופת המעבר לרישיון, וכן לדחות ביצוע של כ-27% מההתחייבויות של הסוגה העילית במכרז בכל אחת מהשנים הבאות ועד לרישיון. את הדחייה של כ-160 מיליון ₪ יחזירו במשך 6 שנים. מדובר במכה אדירה ליצירה הישראלית ובפגיעה אנושה בפרנסתם של 4,000 יוצרים ושחקנים ומשפחותיהם. זוהי הקלה בשווי של כ-240,000,000 ₪ המבוצעת ערב בחירות על ידי מנכ"ל משרד רוה"מ ולא משרד התקשורת והרשות השנייה כמתבקש במדינה מתוקנת.

בעקבות הדברים שוקלים בשח"ם פנייה לבג"צ. ביום שני הקרוב יתקיים כינוס היוצרים בטלוויזיה ובמהלכו יוחלט על צעדי מחאה. 

אוהד קנולר, יו"ר שח"ם, אומר כי "אם משרד ראש הממשלה ומשרד התקשורת חשבו שהצליחו להעביר את המחטף של מחיקת היצירה הישראלית בוועדת הכלכלה מעל ראשנו, יש לנו חדשות בשבילם. בלי היוצרים והשחקנים לא יהיה ערוץ 10 וגם לא יהיה ערוץ 2. המשמעות תהיה סדרת מחאות שעלולה להגיע לשביתה מלאה בטלוויזיה הישראלית לראשונה מאז הקמת המדינה".

עוד מוסיף קנולר ואומר: "אנחנו, אלו שמייצרים את הטלוויזיה הישראלית ואת האתוס הלאומי, ולא נאפשר שיהפכו אותנו לסטטיסטים במופע האימים הזה".

שחר בוצר, מנכ"ל שח"ם: "התרגיל השחוק הזה בו הזכיינים מנצלים כל הזדמנות לבקש הקלות והממשלה בוחרת לתת הנחות ביצירה ישראלית במקום בהפחתת התמלוגים הגבוהים, מיצה את עצמו מבחינתנו. הסיכום יוביל למאבק עיקש גם ברחוב וגם בין כותלי בית המשפט העליון. אנחנו ערוכים למאבק ארוך".