בית החולים ביקור חולים
בית החולים ביקור חוליםאתר בית החולים

הסכם מיזוג ייחתם הערב (ראשון) בין בית החולים "ביקור חולים" עם בית החולים "שערי צדק".

יו"ר הסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר כי זהו יום קשה מאד לחזות בסגירת בית חולים, "אך יחד עם זאת יש בי תקווה לעתיד כי עשינו את הטוב ביותר עבור רופאי בית החולים וציבור מטופליו".

"לצערי, יותר מידי זמן רחפה מעל בית החולים עננת סגירתו ללא דאגה לסוגיית הביטוח וללא הבטחת תעסוקה לרוב הרופאים. אני מרוצה כי במסגרת המשא ומתן נאבקנו, התעקשנו, לא ויתרנו והצלחנו לפתור לכל רופאי בית החולים את בעיית החשיפה הביטוחית. למעשה רופאי בית החולים היו ללא כיסוי ביטוחי החל מ 2008 ועד היום דבר שהעמיד אותם בפני סכנה לא מבוטלת".

"במסגרת המשא ומתן דרשה ההסתדרות הרפואית בין היתר למצוא פתרון לכל מתמחי בית החולים. מתמחים שלא יקלטו לעבודה בבית החולים 'שערי צדק' נדאג לקליטתם בבתי חולים אחרים. ההסכם עם שערי צדק אפשר לנו לתת מענה ולספק ביטחון תעסוקתי למרבית הרופאים, כל זאת תוך התנהלות זהירה ושמירה גם על זכויות רופאי שערי צדק. אנו ממשיכים לפעול ולדאוג גם למיעוט הרופאים שלא נמצא להם פתרון במסגרת ההסכם ומקווים כי ימצא פתרון במהרה גם עבורם".

יו"ר ארגון רופאי המדינה ומ"מ יו"ר הר"י, ד"ר צאקי זיו נר, אמר "זהו רגע עצוב בתולדות המדינה שסוגרים בית חולים בעל היסטוריה מפוארת של 145 שנה ששירת נאמנה את תושבי ירושלים בפרט ואת אזרחי המדינה בכלל. בנסיבות גסיסתו המתמשכת לא הייתה ברירה ונמצא הפתרון לפיו יופעלו חלק מהשירותים על ידי בית החולים שערי צדק בקמפוס ביקור חולים. מאמצים חוזרים ונשנים במשך תשע שנים להציל את קיומו העצמאי לא הביאו את התוצאה המיוחלת".

"ראויים לשבח רופאי ביקור חולים שבמשך תשע שנות טלטלה נתנו כתף והשתתפו במאמץ להצלת בית החולים גם בתנאים קשים כשחרב מתהפכת על ראשם ובתקופות שלא קיבלו שכר. אני תקווה כי כעת נפתח עידן חדש ובהזדמנות זו מבקש להודות לשני יו"ר הוועדים ובעיקר לד"ר אפי הלפרין על תרומתו הרבה לאורך השנים ובמיוחד המאמץ שהשקיע להביא לסיום המשבר".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר "אני רוצה לברך על המיזוג ולאחל להנהלת שערי צדק הצלחה במימוש ההסכם. צריך להיות ברור לכולם כי החלופה למיזוג היה קריסה ופיטורים של כלל עובדי ביקור חולים. ההסכם בו ישולבו מרבית עובדי ביקור חולים במסגרת המרכז הרפואי שערי צדק ייטיב עם תושבי העיר ויקנה יציבות בשירותים הרפואיים. כולי תקווה כי הצמיחה הכלכלית בירושלים ככלל ובתחום הרפואה בפרט תאפשר שילובם של העובדים שלא התאפשרה הישארותם".

"ביצוע המהלך נעשה עם אחריות ציבורית של כלל הגורמים, כולל סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ואנשי משרדו, סגן שר האוצר יצחק כהן ונציג האוצר משה בר סימן טוב, מנהל בית החולים שערי צדק פרופסור יהונתן הלוי, וכמובן ארקדי גאידמק שגילה נכונות רבה וגמישות כלפי כלל הגורמים".