תומך. הרב אליהו
תומך. הרב אליהואורות ישראל

בטקס הענקת תארים במכללת 'אורות ישראל' שהתקיים השבוע בקמפוס הנשים באלקנה, נשא דברים רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, ממנהיגי הציבור החרדל"י.

הרב אליהו דיבר באופן נחרץ בעד יציאת נשים לעבודה ובעד לימודים באקדמיה ורכישת מקצוע. לדבריו: "הסטריאוטיפ על מקומה של האישה בפרנסת הבית אינו מדויק. מספיק שנקשיב למילות השיר העתיק אשת חיל, ונראה שכבר אז היה מקובל ונכון שאישה תצא לפרנס את ביתה בתחומי המסחר, הייצור החכמה (למשל תחומי המחקר ומדע) וודאי בתחומי החינוך".

עוד אומר הרב אליהו כי מבחינת ההלכה, הגישה הכללית כלפי כל הנושא היא חיובית. עם זאת הוא מסייג ומציין כי צריך להיות שילוב ומרקם נכון בין מקום האישה בבית למקומה בחוץ ולשים לב שאחד לא יבוא על חשבון השני. לדבריו: "חלק מהמהפכה במעמד האישה שקרתה בשנים האחרונות היא שהאישה הפכה  להיות גבר, ומנסה לחקות אותו ולקחת על עצמה תפקידים הן בעולם התורני והן בעולם הכלכלי, זו טעות ונוגד את הטבע".

בטקס הוענקו תארי B.Ed בחינוך ל 150 סטודנטיות ונשאו בו דברים לבד מהרב שמואל אליהו גם הרב פרופ נריה גוטל, נשיא מכללת אורות ישראל, הרב נח גרינפלד, מנהל האגף להכשרת עובדי הוראה, פרופ יוסף ריבלין יו"ר המועצה האקדמית, והרב חיים פוגל יו"ר חבר הנאמנים במכללת אורות ישראל.