יאיר שמיר
יאיר שמירצילום: פלאש 90

מס' 4 ברשימת הליכוד- ביתנו לכנסת, יאיר שמיר, התייחס היום לפרשת ליברמן וכתב האישום הצפוי להתפרסם מחר.

שמיר אמר כי אנשים רבים שפרשו ממערכת המשפט והפרקליטות מבקרים גם הם את התנהלותה של הפרקליטות. "שנים רבות חיפשו את אביגדור ליברמן ולבסוף החקירה הסתיימה בקול ענות חלושה. אבל העיקר שבתקשורת כבר הרשיעו אותו".

לדעתו של שמיר התנהלות הפרקליטות בפרשת השגריר היא בעייתית בלשון המעטה ואם כך מתנהגים בשר בכיר בישראל, "מה יכול לצפות האזרח מן השורה. צריך לתקן את המעוות בפרקליטות אבל אף אחד לא מוכן להתמודד עם הנושא מתוך פחד ויש דברים שגם אני מפחד לומר מחשש הפרקליטות".

בהתייחסו לעדותו של דני אילון אמר שמיר כי ישנן גרסאות של עדים בפרשה התומכות בעדותו של שר החוץ לשעבר ולא בעדותו של אילון, לו יש 'חשבון אחר עם ליברמן'.

בהתייחסו לדבריו של אריה דרעי בדבר ה'רוסים והלבנים' אמר שמיר כי זוהי התבטאות חמורה ושטותית שיוצאת מפיו של אסיר משוחרר שחוזר עכשיו ויורה לכל עבר. "צריך לזרוק את השד העדתי לעזאזל". על נפתלי בנט אמר שמיר כי הוא "משב רוח רענן אבל ציפיתי ממנו שיגיד 'מעדתי, טעיתי'. במקום זה הוא התפתל. זה לא נראה טוב".



בהתייחסו לדבריה של ציפי לבני בנושא התהליך המדיני עם הפלסטינים אמר שמיר כי היא מזהה את המציאות נכונה אבל פתרונותיה וירטואליים. "לא לכל דבר יש נוסחה ורצפט. אנחנו אנשים מבוגרים. אני באתי הנה עם שיער כסוף בן 67 ואני לא המשיח. אני כן יודע שאני בא מעולם העשייה. דיברת - לא בטוח שעשית. היא עמדה פה והציגה כאן הישגי נייר. היא השיגה הכול על הנייר אבל אף אחד לא קיבל את זה. איפה היא הייתה בהתנתקות? קרה לנו טוב? קרה להם טוב?".