
עמית כוכבי הוא תלמיד כיתה י' בגימנסיה הרצליה בתל אביב, ובניגוד לחבריו ברחבי הארץ הוא לא מסתפק בקיטורים סביב הבגרויות אלא מחליט לפתוח ביוזמה משלו לשינוי שיטת בחינות הבגרות והלימוד אליהן.
כמו כל מהלך בתקופה הזו גם המהלך הזה מתחיל בדף פייסבוק.
ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם כוכבי על המהלך שאולי יחולל כאן מהפכה.
בדף הפייסבוק שפתח כוכבי מוזמנים תלמידי ישראל להעלות הצעות חלופה ללימודי הבגרויות והמבחנים. לדבריו ככל שיהיו יותר תלמידים שישתתפו במיזם תוצג ההצעה החלופית למשרד החינוך מתוך כוח רב יותר.
כשהוא מתבקש לשים את האצבע על הבעייתיות המרכזית בשיטת הלימוד לבגרויות הנוכחית הוא מציין את עובדת היות השיטה "מקבעת חשיבה", כהגדרתו, כזו שאינה מאפשרת התחברות בין התלמיד לחומר הנלמד, ובסופו של יום התלמיד משנן וכותב בדף הבחינה את ששינן וימים אחדים לאחר מכן הוא שוכח את שלמד.
לדבריו אמנם קיימת חשיבות בלימוד לימודי ליבה, אך השיטה עצמה צריכה להשתנות. לצד לימודי המורשת וההיסטוריה ההכרחית על תולדות המדינה ופרקים נבחרים בתולדות האנושות יש לשנות את הלימוד בתחומים האחרים.
לכוכבי יש גם שיטה משלו, אם כי ניתן להבין מדבריו ששיטתו שלו אינה היחידה והוא ממתין לקבל מתלמידי ישראל יוזמות והצעות חלופיות אחרות שאותן יבחרו לפני הצגתן להנהגת משרד החינוך. כשהוא מתבקש לספר על השיטה שלו הוא מציע שיטה בה כל תלמיד יכין עבודת גמר בתחום שאותו יבחר. בתחום זה יחקור בעזרת המורה ויגיע למסקנות ותובנות שאותן יציג בפני הכיתה כולה בסוף השנה ועל כך יקבל את ציון הבגרות שלו.
לצד עבודה זו יודע כוכבי כי לימודים ריאליים יצטרכו שיטה אחרת שאולי תתבצע תוך פריסה של הלימודים והמבחנים על פני שלוש שנים ולא כפי שהם היום.
לדבריו דף הפייסבוק שפתח זוכה להתעניינות ולהשתתפות של תלמידים מרחבי הארץ, חלקם מעלים הצעות משלהם וחלקם מסתפקים בהבעת תמיכה במהלך שיזם.
