עיון בתשבצים שבועיים שמפרסם עיתון הרש"פ, אל-חיאת אל-ג'דידה, מגלה מה מבקשים שם להטמיע במוחם של הפותרים הצעירים והמבוגרים. בין השאר מדובר בהלל שגרתי למחבלים ובהגדרת ערים מרכזיות בישראל כפלשתיניות.

"דו"ח תשבצים" שכזה הוכן ופורסם על ידי ארגון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' ובו מספר דוגמאות לרוח הנושבת מתשבצי הרשות הפלשתינית.

אחת הדוגמאות מלפני כשבוע וחצי היא ההגדרה "עיר פלשתינית דרומית" והתשובה: באר שבע.

הארגון פרסם גם בעבר כי עיתון הרש"פ נוהג להציג ערים ואתרים ישראליים כחלק מ"פלסטין." הערים לוד, עכו, טבריה, ואף תל-אביב הוצגו כ"פלשתיניות" או כערים "כבושות." גם מקומות אחרים כמו הר הכרמל והר מירון הוצגו כ"פלשתינים". בשנה שעברה, תשבץ נוסף הציג את נמל אילת כ"נמל ירדני" ואת יפו כ"נמל פלשתיני."   

עוד מציינים מנסחי הדו"ח כי "בהגדרות התשבצים המתפרסמים בעיתון הרשמי של הרש"פ נמשכת המדיניות של אי הכרה בישראל. לעיתים, התשבצים בעיתון הרש"פ שימשו גם ככלי להאדרת טרור. לדוגמא, דלאל מוגרבי זכתה להכרה ולכבוד בתשבץ. מוגרבי הובילה את הפיגוע הקטלני ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל, פיגוע כביש החוף ב-1978, שבו נרצחו 37 אנשים. ההגדרה בתשבץ הפלשתיני הייתה: "שהידה ומפקדת פלשתינית שביצעה את פעולת החוף" והתשובה כאמור: 'דלאל אלמוגרבי'.

תשבץ נוסף גם האדיר את מהנדס הטרור יחיא עיאש, מי שתכנן והכין את פיגועי התאבדות הראשונים של חמאס. בפיגועים שעיאש הוציא לפועל נרצחו עשרות אזרחים ישראלים ונפצעו מאות. ההגדרה בתשבץ: "שהיד פלשתין, כונה 'המהנדס'" והפתרון: "יחיא עיאש".

יצוין כי בשנת 99' 'מבט' דיווח על תשבץ בעיתון הרש"פ אשר הגדיר את "יד ושם" כ"מרכז יהודי להנצחת השואה והשקר." הדיווח הוביל לגינוי בינלאומי נרחב לרש"פ.