לפסול. אבסדזה
לפסול. אבסדזהצילום: פלאש 90

חברת הכנסת נינוֹ אבסדזה, ראש מטה העולים במפלגת העבודה, מבקשת מוועדת הבחירות המרכזית לפסול תשדיר תעמולה של ש"ס בטענה כי הוא גזעני ולועג לציבור העולים.

מדובר בתשדיר "כוכבית גיור" של תנועת ש"ס, ובו מוצגת כלה הניראית ממוצא רוסי, ואשר כביכול מקבלת מתחת חופתה אישור על גיורה באמצעות מכשיר פקס.

בש"ס הסבירו היום, כי התשדיר נועד להעביר את תחושת הסכנה מממשלת ליכוד-ביתנו-לפיד-לבני שתפגע קשות באופיה היהודי של מדינת ישראל, בענייני גיורים ונישואין.

לדבריהם, ממשלה בנוסח דומה קמה כבר בשנת 2003, אז ממשלת ליכוד-לפיד, ללא ש"ס, והובילה יוזמות שפגעו באופי היהודי של המדינה.

בתשדיר נראים יוסי ומרינה עומדים מתחת לחופה, וביניהם מכונת פקס, שנשלחה, על פי הכלה, כמתנת חתונה מאת 'ביתנו'. במהלך הטקס מגלה החתן כי אשתו המיועדת אינה יהודיה, אך הנושא נפתר על המקום, בדמות תעודת גיור שמגיעה בפקס הישר אל מתחת לחופה.

במטה ההסברה של ש"ס דוחים את הדרישה לפסול את תשדיר 'כוכבית גיור' וקובעים, כי "בתשדיר לא נאמרה מילה רעה על איש. נישואי התערובת והגיורים הפיקטיביים יכולים להוביל להתבוללות ואיבוד זהותה היהודית של המדינה. מדינה שנאבקת בהתבוללות בחו"ל לא יכולה לאפשר בתוכה התבוללות".

"התשדיר נועד להמחיש את הקלות הבלתי נסבלת שבה בה ניתן לבצע נישואי תערובת בחסות החוק שניסה לקדם ליברמן, ממנהיגי הליכוד ביתנו. לאור התגובות החיוביות שמתקבלות בקרב מצביעי ליכוד לשעבר אנו מתכוונים להמשיך ולשדר את התשדיר גם מחר", מוסיפים בש"ס.

לדבריהם, "תשדיר זה נועד גם להמחיש את הסכנה מהיווצרותה של קואליציית ליכוד-ביתנו-לפיד-ליבני, בסגנון קואליציית ליכוד-לפיד 2003, שתוביל כמו אז לפגיעה בזהותה היהודית של המדינה".