סיעת ש"ס הסכימה היום (שלישי) להוריד את תשדיר הבחירות שלה בעקבות תלונות מצד מספר גורמים.

נזכיר כי בתשדיר מוצגת חתונה בה הכלה ממוצא חבר המדינות, מקבלת הודעה על גיורה מגורמי ישראל ביתנו, בעיצומה של חתונה עם חתן ממוצא מזרחי, תוך כביכול הטעייתו באשר ליהדותה.

לטענת ש"ס, התשדיר נועד לחדד את מאבקה נגד מגמות פגיעה בגיור על ידי ישראל ביתנו.

בעקבות התשדיר פנו ראש מטה עולים של מפלגת העבודה, ח"כ נינו אבסדזה ומשפחת אונגר מאשדוד, ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין וביקשו לפסול את תשדיר הבחירות של ש"ס, בטענה כי התשדיר הוא גזעני ומציג את ציבור העולים באור מגוחך ונלעג.

בהחלטת יו"ר הועדה נכתב כי "מכל מקום סברתי כשלעצמו, כי אך תיתכן תחושה של פגיעה מכלילה, שראוי להימנע ממנה ככל הניתן".

"בעקבות פנייתי", ציין רובינשטיין, "הסכימה רשימת ש"ס מדרכי שלום להוריד תשדיר זה משידוריה לאחר שידור היום שבו כבר הוכנס לרצף. התשדיר לא יופרע אפוא לאחר היום".

בעקבות ההחלטה אמרו ב'ישראל ביתנו' כי "ש״ס נמצאת באיבוד עשתונות שמדרדר אותה להסתה וגזענות נגד חלקים שלמים בעם. ההכרה אצל ראשי ש״ס שיום לאחר הבחירות יחל שם המאבק הפנימי הבלתי-נמנע, שבסופו תתפרק ש"ס עוד לפני תום הקדנציה של הכנסת הבאה, גורר אותה למעשים המביישים אותה ואת ראשיה".

"לא מדובר בקידוש השם אלא בחילול השם. 'ישראל ביתנו', בניגוד לש״ס, תמיד היתה בעד יהדות בלי עסקנות, יהדות נטו ללא עסקנים ומתווכים שהפכו את היהדות למקור לכח אישי ולפרנסה. 'ישראל ביתנו', בפעולותיה למען גיור אלה שמוגדרים כלא יהודים, תרמה ליהדות ולאחדות העם יותר ממה שש״ס תרמה אי-פעם ונמשיך לפעול לשם כך עד להשגת הפתרון השלם והמלא לאלה שזקוקים לכך".

יו"ר מטה העולים במפלגת העבודה, ח"כ נינו אבסדזה, אמרה "אני מברכת על הפעולה המהירה והנחרצת של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין בנוגע לפסילת תשדיר תעמולת הבחירות של ש"ס, שהביאה לכך שממחר התשדיר המדובר יוסר ויושלך לפח האשפה".

"לצערי הנזק לרגשות ציבור עולי חבר העמים כבר נגרם וחשף ראייה גזענית של מפלגה שמוכנה לעשות שימוש מכוער להשגת קולות. הייתי מעדיפה שגם הערב היה נמנע מהציבור לצפות במחזה המכוער אולם דווקא הדיון הציבורי שהתרחש בהמשך לפניית מפלגת העבודה בעניין מחזק את תחושתי שהרוב המוחלט בציבור מגנה את הסרטון הזה".

ח"כ יובל צלנר אמר, "אני מברך על החלטת ועדת הבחירות לפסול לשידור את התשדיר הפוגעני והגזעני של ש"ס. עצוב שבישראל 2013 מוצג תשדיר מעליב כנגד ציבור העולים שתרומתו לחברה הישראלית עולה מעל ומעבר להיותו ציבור משכיל, יצרני, עובד ונושא בנטל הבטחוני".