הרב שלמה עמאר
הרב שלמה עמאראתר ישיבה

הרב ישראל רוזן ראש מכון צומת, דיין גיור, ומייסד מנהל הגיור ברבנות הראשית, אומר לערוץ 7, כי התשדיר של ש"ס נגד ישראל ביתנו הוא תשדיר שקרי לחלוטין.

לדבריו ש"ס פגעה בראשון לציון הרב שלמה עמאר, "זה תשדיר שקרי לחלוטין, שמטיל דופי לא רק בעשרות דייני גיור, שעושים את מלאכתם בנאמנות. אלא שבתשדיר הזה, הם נעצו חרם ברבם, הרב הראשי, הראשון לציון, הרב שלמה עמאר, שהוא בעל הסמכות בכל נושא הגיורים בישראל והוא פורס את חסותו עליהם".

הרב רוזן קובע כי מעולם לא בוצעו גיורי פקס או טלפון, "שום גורם פוליטי ובוודאי לא ישראל ביתנו, לא דרש לגייר או לערוך גיור המוני ללא הבחנה. גם מפלגתו של ליברמן מבינה היטב שגיור הוא אקט הלכתי שיש לו דרישות סף מוגדרות".

"אמנם יש כוחות ציבוריים שקוראים להנמכת הדרישות, ואלו ויכוחים לגיטימיים גם בקרב רבנים, אבל מעולם לא עלה על דעת איש, לבצע גיור דרך פקס או אימייל. מדינת ישראל משקיעה לא מעט במערך אולפני הגיור, שמנוהלים כולם על ידי מחנכים תורניים. גם ישראל ביתנו תומכת במערכת הזאת, אולי היא היתה רוצה לראות אותה יותר משווקת או ידידותית לסביבה, אבל בוודאי שמדובר במערכות שעובדות על פי ההלכה בלבד", הוסיף הרב רוזן.