משפט
משפטפלאש 90

שופט בית המשפט לנוער בבית המשפט המחוזי בירושלים, סגן הנשיאה יעקב צבן, אישר את הסדר הטיעון שנחתם עם שניים מהנערים שהואשמו בתקיפת ערבי בכיכר החתולות.

על פי הסדר הטיעון תוקן כתב האישום, כך שבמקום העבירות החמורות שהיו בו בתחילה יכלול עבירות של הסתה לגזענות והסתה לאלימות בלבד.

לאחר תיקון כתב האישום הודו הנערים בעובדותיו והשופט צבן הרשיע אותם. השופט ציין כי בתוך כשבועיים יבחן מחדש את השאלה האם להקל בתנאי מעצר הבית שהוטל על הנערים ובחודש אפריל יתקיים הדיון בטיעונים לעונש.

נציין כי על פי כתב האישום המקורי, כל שבעת הנערים שהיו כלולים בו שהו בתאריך 16.8.12, בשעה 22:00 ביחד עם נערים רבים אחרים ב"כיכר החתולות" שבירושלים. באותה העת התחילה אחת הנאשמות ביחד עם אחרים לומר לנוכחים במקום כי יושבים בכיכר גם ערבים וכי אסור להם לשבת במקום.

הנאשמת והאחרים אמרו כי יש להכות את הערבים העוברים במקום, וכן אחד מהאחרים אמר כי "מי שגבר שיבוא וירביץ לערבים". סמוך לאחר מכן החלה הנאשמת לצעוק צעקות וקללות גזעניות בגנות הערבים, בין היתר נשמעו הצעקות "מוחמד מת", "מוות לערבים".

במהלך האירוע גירשו הנוכחים בכיכר מספר ערבים, שישבו או שעברו בסמוך לכיכר, כאשר בחלק מהמקרים אף דחפו, הכו ובעטו בערבים. בשעה 23:30 החלה קבוצה גדולה של נערים ללכת לכיוון כיכר ציון, תוך שהם ממשיכים לצעוק צעקות וקללות גזעניות. גם בצומת הרחובות המשיכה הקבוצה בצעקות ובקללות הגזעניות.

בזמן שהותם בצומת, הבחין אחד הנאשם בערבי, אשר עבר במקום, וניסה לבעוט בו, אך הערבי הצליח להתחמק מהבעיטה. חלק מהנוכחים בצומת הקיפו שלושה ערבים, שהיו באותה העת במקום ובתגובה אלו החלו לברוח.לאחר מכן הבחינו חלק מהנוכחים במקום בג'מל ג'ולני ובשלושה ערבים נוספים. הקבוצה החלה לרוץ אחריהם, תוך שאחד מחברי הקבוצה הכה את אחד הערבים בעורפו, אך הוא וצעיר נוסף הספיקו לברוח מהמקום. חלק מחברי הקבוצה הצליחו להכות בצורה קשה את ג'ולני עד שהוא איבד את הכרתו ונשימתו וליבו נעצרו, כך שהוא נזקק להחייאה ולאשפוז של מספר ימים בבית חולים.