במסיבת עיתונאים מיוחדת השיקה פייסבוקהערב מנוע חיפוש חדש באתר שיאפשר למשתמשים לבצע חיפושי תוכן שמבוססים על הגרף החברתי שלהם.
החיפוש החדש, שמכונה Graph Search (בעברית קוראים לזה "חיפוש בגרף החברתי"), יאפשר למשתמשים להשתמש במשפטי חיפוש כדי לאתר תכנים בחתכים שונים מתוך מה שמוצע על ידי החברים ברשימות השונות שלהם.<?xml:namespace prefix = o />
הגרף החברתי הוא, לפי פייסבוק, מפת הקשרים השונים שקיימים בין האנשים, והכלי החדש יאפשר לבצע בגרף הזה חיפוש מושכל יותר שאמור לספק תוצאות שיעזרו לאנשים ליצור קשרים חדשים שמבוססים במדויק על מה שהם מחפשים בקשרים. כך, לדוגמה, ניתן יהיה לבצע חיפושים כמו "חברים בפייסבוק שגרים בתל אביב ורוכבים על אופניים", "אנשים שאוהבים משחקי תפקידים", "תמונות מלפני 1990" ועוד.
"החיפוש בגרף החברתי מחזיר אותנו לשורשים שלנו ומאפשר לאנשים להשיג קשרים חדשים", טען מנכ"ל החברה מארק צוקרברג בזמן ההשקה.
שורת החיפוש תוצג כפס גדול יותר בחלק העליון של כל דף. כשמבצעים חיפוש, מילות החיפוש גם יגדירו את שם הדף לאחר הצגת התוצאות. את הכותרת הזו ניתן לערוך, וכך בעצם לקבוע נקודת מבט אישית על התוכן המשותף על ידי החברים והקשרים שלכם בפייסבוק.
התכנים שיוצגו בחיפושים השונים יישמרו על כללי הפרטיות הנהוגים כיום בפייסבוק. התוצאות לא יכללו, לדוגמה, תמונות שסומנו לתצוגה פרטית בלבד, או ציטוטים שאינם מיועדים לשימוש ציבורי אם אינכם חברים ישירים. כלומר: לא ניתן יהיה לאתר תכנים שעד היום לא ניתן היה למצוא, לראות ולשמוע בפייסבוק.
ניתן להירשם לגרסת הבטא של החיפוש החדש כאן.