משה פייגלין
משה פייגליןניסים לב

משה פייגלין, בקרוב ח"כ, מצטער על אבדן הקולות של הימין, אך מבטיח להיות הסמן הימני של הקואליציה הבאה.

בראיון לערוץ 7 הו מספר "במישור האישי, האחריות שלי כבדה מאוד, אני מרגיש שאני הקול האידיאולוגי, הצלול ביותר שקיים בכנסת".

"כשדיברו על אי ציות מצפוני לפקודת גרוש יהודים, אני הייתי הקול היחיד מלבד 'עוצמה לישראל' שאמר שזה חשוב. כעת לאחר שעוצמה לישראל לא נכנסה, האחריות שלי כפולה ומכופלת, אני מקווה שיהיו קולות נוספים".

פייגלין מבטיח לתמוך בנתניהו, אך מקווה שיוצבו קווים אדומים, "כולנו צריכים לקוות שהליכוד ובנימין נתניהו יוכלו להקים ממשלה לאומית יציבה וחזקה, הדבר האחרון שאנחנו צריכים עכשיו זה קיפאון פוליטי ובחירות חדשות".

"אני חושב שיאיר לפיד הוא שותף יותר מלגיטימי, טבעי לחלוטין, הוא משדר פתיחות ויכולת של שילוב ידיים. זו תהייה ממשלה לאומית רחבה שנאמנת לארץ ישראל כמדינה יהודית".

לדבריו, כל הצדדים יצטרכו להתגמש, "אם לא תהיה התגמשות, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בבחירות חדשות או באנרכיה. זה תהליך שעלול להיווצר אם כל צד יתחפר בעמדותיו. במצב הנוכחי אין אפשרות להרכיב ממשלה אם שום צד לא יתגמש. אבל חייבים קווים אדומים לממשלה הזאת".

פייגלין קובע שהקמפיין של הליכוד היה טיפשי והבריח קולות ליאיר לפיד, "צריכים להפיק לקחים מהקמפיין הזה, זה לא עזר לליכוד אלא ליאיר לפיד שזכה מההפקר. על פי מינה צמח, חמישים אחוז מהקולות של לפיד, זה אנשי ימין חילונים שהליכוד הפחיד אותם מהבית היהודי והם עברו ללפיד, הקמפיין על הציונות הדתית היה מטופש".

לדבריו, העם העניש את מי שהתבייש בשורשיו, "יש לנו בליכוד היסטוריה מפוארת ותעודת זהות מפוארת. הציבור בישראל לקח ימינה, אבל זה לא בא לידי ביטוי אצלנו. הליכוד הסתיר את תעודת הזהות האידיאולוגית שלו. הליכוד כבר כמה דורות באופן היסטורי מפחד ומסתיר את האידיאולוגיה, עובדה שגם לא פרסמנו מצע. הליכוד ברח מעצמו ולכן הפסדנו קולות רבים".

פייגלין מצהיר שחברי הכנסת כולם יסייעו לנתניהו להרכיב את הממשלה הבאה, "נעזור לו, נסייע לו ביעילות, אף אחד לא מבקש להערים קשיים בתוך הבית, אבל לכולנו יש קווים אדומים. הקמת מדינת אויב, ישות זרה בארץ ישראל עומדת בסתירה מופלגת לחוקה של המפלגה, ואין לי ספק שנתניהו לא ילך לכיוון כזה".