אריה דרעי ואלי ישי במטה ש"ס
אריה דרעי ואלי ישי במטה ש"סצילום: פלאש 90

המשא ומתן הקואליציוני עם יאיר לפיד כבר החל, ובש"ס לוטשים עיניים להיכנס אחריו לקואליציית נתניהו,למרות הקשיים סביב סוגיית השוויון בנטל.

בתנועת ש"ס מדברים על התגמשות של שני הצדדים סביב הסוגיה הלוהטת, אולם השאלה הגדולה היא האם היא תיאות לצעוד לקואליציית לפיד בלעדי המטריה של אחותה האשכנזית-חרדית יהדות התורה.

אם תשאלו את אלי ישי למשל, הרי שלו ברור כי בסוגיה הבוערת יישמר שיתוף הפעולה עם יהדות התורה. בראיון שהעניק לרדיו החרדי 'קול ברמה' הבהיר ישי כי בנושאים הדתיים שתי המפלגות החרדיות הולכות יחדיו.

"אני בעד לתאם עמדות עם יהדות התורה, במיוחד בעולם התורה", אמר ישי. "בכל פעם שעבדנו יחד הבאנו הישגים גדולים. דיברנו עוד לפני הבחירות, ואנחנו נדבר גם עכשיו לעשות הכל בתיאום ובשיתוף פעולה מלא. לכולנו יש אחריות על עולם התורה, אני לא מאמין שמישהו מאיתנו יחשוב אחרת כשלנגד עיניו עומד עולם התורה.

"יש הבנות ברורות שנתאם ביחד את העבודה. ללכת כגוש אחד בנושא עולם הישיבות בהחלט כן. בנושאים אחרים כל אחד יעבוד ויפעל, יכול להיות שנסכים לעשות גוש אחד בנושא חלוקת תיקים, עוד לא דיברנו על זה, יכול להיות שכן, אני לא שולל שום דבר. כרגע בעניין חוק טל ובני הישיבות. נעשה את זה בתיאום מלא".

עם זאת, ביממה האחרונה בכירים אחרים בש"ס, ולא קשה לנחש את זהותם, אומרים בקול כי בהחלט תיתכן כניסה שלהם לקואליציה ללא יהדות התורה.

"ייתכן ונשב בממשלה ללא יהדות התורה. איננו מקשה אחת עם יהדות התורה, הם אומרים ומצביעים על הקצנה מסוימת בעמדת יהדות התורה בכל סוגיית הגיוס שלא תאפשר להגיע להסכמה שתאפשר את הכניסה המשותפת.