אבי וורצמן, עדיין סגן ראש עיריית באר שבע ובקרוב חבר כנסת מטעם 'הבית היהודי' ,שם לו למטרה להביא את קולה של הפריפריה אל כנסת ישראל, ואל הקואליציה.

ביומן ערוץ 7 קיימנו עמו ראיון ראשון להצבת יעדים ומטרות מאז הבחירות.

בראשית דבריו מזכיר וורצמן כי הוא חבר הכנסת היחיד שמתגורר כעת בבאר שבע וככזה הוא רואה כמונחת על כתפיו את המטלה של נשיאת קולה של הפריפריה.

לטעמו אחת ממטרותיה של מפלגת הבית היהודי היא העברת הפריפרייה למרכז, ואת זאת ניתן לבצע במספר דרכים שאותן פירט – בראש ובראשונה הזכיר את ערכם של הגרעינים התורניים הפועלים בנגב בפרויקטים רוחביים. בחזונו הוא רואה תוספת של עוד עשרים אלף איש מבני הציונות הדתית שיגיעו לפריפרייה מתוך מגמה לחיות בה את חייהם ולא כתושבי עראי. "זו בשורה ענקית ונעבוד חזק שזה יקרה".

עוד הוא מציין כי בדיקה מגלה כי הגורם המוביל אזרחים לעבור מהמרכז לפריפרייה הם חינוך, תעסוקה, נגישות תחבורתית שמקודמת כבר כעת, תרבות ודיור - ועל מנת להוביל לשינוי סדרי העדיפויות יש לקדם את הפרמטרים הללו. בהקשר זה הוא מזכיר את תכנית הבית היהודי להענקת קרקע לדיור עבור כל בוגר שירות צבאי או אזרחי.

וורצמן מציין כי בידי המדינה מוחזקות כמעט כל הקרקעות וכדי להתמודד עם מחירי הדיור מחד ומאידך כדי לעשות צדק עם המשרתים והתורמים לה יש להעניק לכל בוגר שירות קרקע חינם באזורי עדיפות, כלומר בפריפרייה. זאת בהתאם למגבלות מסוימות שיחייבו את הזוכה בקרקע - להתגורר בה וכיוצא באלה.

להערכתו מהלך שכזה יוביל אוכלוסייה איכותית לאזורי הנגב והגליל ובכך גם תהיה הטבה והוקרה להם על פועלם למען המדינה.

וורצמן רואה בהרכבה הנוכחי של הכנסת החדשה הזדמנות להתמקד בנושאים חברתיים כלכליים באופן עמוק, לעסוק בחינוך, בזהות יהודית, בערכים בסיסיים, בחיזוק עולם התורה, חיזוק השוויון בנטל ודאגה לצמצום תופעת העוני והילדים העניים בישראל. להערכתו רשימות רבות רואות עין בעין את הנושאים הללו והן תהיינה שותפות ראויות לשינויים המיוחלים

בהמשך דבריו מתייחס וורצמן גם לאפשרות שבה למרות הלהט והרצון להשפיע תמצא את עצמה מפלגתו מחוץ לקואליציית נתניהו. להערכתו מציאות שכזו, שנובעת משיקולים תמוהים, תגרום שהמחנה הלאומי לא יהיה מלוכד בממשלה הבאה.

להערכתו שתי המפלגות שהשיגו הישג מכובד, הבית היהודי ויש עתיד, מבטאות את רצון הקהל הישראלי לשיח סביב ציונות, יהדות, חברה שוויונית וערכים נוספים שסביבם ניתן להתאגד לפעילות משותפת.

את דבריו חותם וורצמן שעדיין אינו מוגדר חבר כנסת עד להשבעתו ואומר: "לא לשררה וכבוד הגענו אלא לשליחות. אנחנו עבדי הציבור כמו בחתימת הרב קוק 'עבד לעם קדוש'".