"בלי חוקה יש איום קיומי על המדינה"

במרכז הכנסים ע"ש אדנאואור במשכנות שאננים יתקיים הערב עיון מיוחד לרגל צאתו לאור של הספר באין חוקה: סיפור ישראלי, מאת נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה ד"ר אריק כרמון, בהוצאה משותפת של המכון הישראלי לדמוקרטיה ועם עובד.

על רקע מערכת הבחירות שהסתיימה, רואה אור הספר הרלוונטי מתמיד, בו מתאר כרמון ומנתח סדרת מפגשים עם ראשי המדינה, המפלגות ומעצבי המדיניות בישראל, במסגרת התהליך החוקתי. כרמון משרטט בספרו את אופיו ומניעיו של השיח הציבורי בישראל.

בהשקה ישתתפו: יו"ר הכנסת רובי ריבלין, הנשיא בדימוס מאיר שמגר, יצחק אנגלרד, הרב מדן, פניה עוז-זלצברגר, מרדכי קרמנציר, ידידה שטרן, הרב יעקב מדן ומיכאיל קרייני.

לקראת ערב העיון אומר כרמון לערוץ 7, כי "מדינת ישראל החמיצה את הרגע ההיסטורי לחוקק חוקה, והיא הדמוקרטיה היחידה בעולם ללא חוקה".

לדבריו, "מי שהכשיל את המהלך הם הקיצונים אצל החרדים והמתנחלים. הליברלים ואנחנו קראנו להם ואמרנו, כי אם אין נכונות לפשרה לא נגיע לשום מקום בגלל שאין חוקה העוינות והשיח במדינת ישראל מחריפים ומדרדרים"

יבוא יום ותהיה חוקה במדינת ישראל ?"

"אתה מדבר עם האיש הכי אופטימי בסביבה, אני משוכנע שכן בלי חוקה יש איום אמיתי קיומי על עצם קיומה של הדמוקרטיה במדינת ישראל"