נשב בקואליציה, יש מקום לכולם

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ ישראל אייכלר, תקף בישיבת הסיעה שהתכנסה היום (שני) את הקולות הנשמעים על הכוונה לגייס את כל בחורי הישיבות.

"אנחנו שומעים שהעם נתן מנדט ללפיד, העם גם נתן מנדט לשומרי התורה במדינת ישראל. אי אפשר לפלג ולקרוע את העם", אמר אייכלר והוסיף, "אנחנו מאמינים שבסופו של דבר נשב בקואליציה, יש מקום לכולם".

"אנחנו מקווים שגם ראש הממשלה והציבור בישראל יבין שמדינת היהודים לא יכולה להתקיים  במלחמה נגד הדת היהודית". אמר אייכלר.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס שאל בישיבה מה מתכוונים לעשות אלו שמבקשים לגייס את החרדים, "יש 120 אלף לומדי תורה שהחוק חל עליהם, יקחו את כולם לכלא? אין קרקע לזוגות צעירים ולבתי כלא יש ? אתם יודעים כמה עולה אסיר? לזה כן יש כסף?".

בישיבת הסיעה עלה גם הרעיון ליצור גוש חוסם נגדי למפלגתו של לפיד "יש עתיד". בתום הישיבה יצאו חברי הכנסת לביתו של האדמו"ר מבעלזא שם זכו לברכתו על ההישג המשמעותי בבחירות.

ח"כ יעקב ליצמן אמר בסיעה, "עדין יש אפשרות לבלוק חוסם, פנינו לא לריב ולא למלחמה אבל המנדט שהעם נתן ללפיד הוא נתן גם לסיעות החרדיות".

חה"כ הרב אורי מקלב אמר כי "העם אמר את דברו פעמיים - פעם אחת כשחצי מיליון איש הצביעו עבור המפלגות החרדיות ואמרו כן לשמירה על התורה. ובפעם השנייה העם אמר את דברו, ולא הצביע למפלגת קדימה שכל עיסוקה היה אנטי לומדי התורה וכאמור, העם אמר להם לא".

"מפלגתו של יאיר לפיד עסקה במערכת הבחירות במצב הכלכלי, יוקר המחיה ובמעמד הביניים, ובשל כך העם נתן להם תמיכתו. סוגיות אלו סבוכות בהחלט וכעת כולם בורחים מעניין זה ועוסקים בנושאים פופוליסטיים של גיוס בני ישיבות".

נציין כי ח"כ משה גפני אמר "לא בטוח שנמליץ על נתניהו בשביל זה אנחנו מתכנסים כאן היום".

ישיבת סיעת יהדות התורה