ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: פלאש 90

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, השתתף הערב (שני) בהשקת ספרו של ד"ר אריק כרמון ''באין חוקה'', והעריך כי הכנסת ה-19 בשלה יותר לקדם חוקה.

"תוצאות הבחירות מבטאות מהפך בסדר היום של אזרחי ישראל. הן הוכיחו שרבים מאזרחי ישראל אינם משועבדים עוד לסדר יום מדיני כבעבר".

"סדר היום האזרחי הוא זה שישפיע באופן העמוק על דמותה של הכנסת ה-19. החתירה לפתרון סוגיית השוויון בנטל, השאיפה לקידום החינוך בישראל והיחסים בין קבוצות שונות בחברה הישראלית, יהיו נושאים דומיננטיים על שולחנה של הכנסת הבאה - לא פחות, ואולי אף יותר, מהסוגיות המדיניות והכלכליות, ואין לי ספק שהכנסת הבאה בשלה לקדם חוקה לישראל עוד יותר מקודמתה".

ריבלין הביע התנגדות לגישה שאין צורך בחוקה וניתן להתבסס על חוקי היסוד הקיימים, לדבריו: "חוקה לא צריכה להיות עשויה קרעים קרעים, אלא להיחקק באופן שלם וקוהרנטי. לכנסת יש את הכלים, את הסמכות, יש אפילו מספר טיוטות, וכעת גם את סדר היום המתאים לקידום חוקה מגובשת והצגתה בפני הציבור בישראל".

ריבלין הביע תמיכה עקרונית ביוזמת המכון לקדם חוק לכינון חוקה, במסגרתו תקבע הכנסת את מתווה והתהליך לפיהם תוכן טיוטת חוקה לאישור הכנסת, "דווקא על רקע הקריאות הגוברות במערכת הפוליטית לשינוי שיטת הממשל ולהעצמת המשילות, עד כדי הקמת משטר נשיאותי, אנחנו מחוייבים לקדם חוקה".