Voting
VotingIsrael news photo: Flash 90

הבחירות כבר הסתיימו אך הסוקרים לא נחים. לו היו נערכות היום בחירות חוזרות לכנסת היתה מפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד המפלגה הגדולה בישראל עם 28 מנדטים, כך עולה מסקר "גיאוקרטוגרפיה".

מהסקר שנערך על ידי המכון, בראשות פרופ' אבי דגני, עולה עוד כי רשימת "הליכוד ביתנו" בראשות בנימין נתניהו היתה מקבלת תוצאה מאכזבת עוד יותר מזו לה זכו בבחירות, 25 מנדטים בלבד.

למקום השלישי היתה עולה מפלגת "הבית היהודי" בראשות נפתלי בנט עם 15 מנדטים, ואילו מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' היתה מידרדרת למקום הרביעי עם 12 מנדטים בלבד.

מי ששומרת על המקום ועל היקף המנדטים היא סיעת ש"ס, אשר גם לו היו נערכות הבחירות היום היתה זוכה במקום החמישי ומקבלת 11 מנדטים. כך גם יהדות התורה שהיתה זוכה ל-7 מנדטים.

מרצ ו"התנועה" שקיבלו בבחירות 6 מנדטים נחלשות שתיהן. מרצ ל-5 מנדטים ו"התנועה" ל-3 בלבד. קדימה מתחזקת במנדט אחד ל-3 מנדטים ובמפלגות הערביות לא מסתמן שינוי.

למרות התוצאות המעניינות יש להדגיש, כי סמיכות הסקר לתוצאות הבחירות גורם לנשאלים לתופעה ידועה של הזדהות עם המנצח. לאור זאת הנתון העיקרי שניתן ללמוד מהסקר הוא באילו מפלגות נחשבת תוצאת הבחירות להישג (יש עתיד, הבית היהודי ואפילו קדימה) ובאלו לכישלון (הליכוד ביתנו, העבודה, התנועה, ומרצ).