לפיד: ממליצים על נתניהו

יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, הגיע הערב (רביעי) אל נשיא המדינה, שמעון פרס במסגרת ההתייעצויות של הנשיא לפני הטלת משימת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר.
 
לפיד, מלווה בחברי סיעתו מיקי לוי, פנינה תמנו-שטה ויפעת קריב, המליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד ביתנו בנימין נתניהו.
 
במהלך הפגישה אמר לפיד, "אני רוצה להזכיר לכם שבעבר, בתום מערכת הבחירות, נהוג היה לנהל משא ומתן קדחתני על השאלה על מי ממליצים לנשיא כראש הממשלה הבא".
 
"זה לא קרה הפעם", ציין לפיד, "פשוט מפני שבמצע שלנו כתוב, שמי שצריך להרכיב את הממשלה הוא ראש המפלגה הגדולה ביותר. התכוונו לזה כשכתבנו את זה, זה הדבר הנכון, זה מה שאני ושלושת חברי הכנסת החדשים שבאו איתי המלצנו עכשיו לנשיא, וזוהי בעיני הפוליטיקה החדשה, שלא עוסקת במה שטוב למפלגה אלא במה שטוב למדינה".
 
"זה לא אומר שנשב בקואליציה, שום דבר עוד לא סגור, אבל מה שמדינת ישראל זקוקה לו הוא שתוקם פה ממשלה שלא יהיו בה שרים ללא תיק, שתביא לשיוויון בנטל ותחזור לשולחן המשא ומתן המדיני".
 
"בימים האחרונים אומרים לי כל הזמן שאני צריך להנמיך ציפיות, שצריך להסביר לציבור שמה שמבטיחים בקמפיין לא בהכרח קורה במציאות. אני לא רוצה להנמיך ציפיות, אני רוצה להגביה ציפיות. אני רוצה שנגיד לעצמנו שגם אם זה ייקח זמן, וגם אם נפסיד פה ושם בקרבות, אנחנו ננצח במלחמה על אופיה של מדינת ישראל ועל הזכות של כל אזרח לחיות פה חיים נורמליים, הוגנים, ובעיקר ביחד".