חמש שנים לטבח.

בישיבת מרכז הרב מתקיימת הערב (חמישי) אזכרה במלאת חמש שנים לטבח הקטלני בו נהרגו שמונה מתלמידי הישיבה.

באירוע משתתפים בני המשפחות של הנרצחים, אישי ציבור, חברי כנסת ותלמידי הישיבה, רבני ובוגריה.

בפיגוע בישיבת מרכז הרב נרצחו שמונה תלמידי הישיבה- נריה כהן, שגב פניאל אביחיל, יהונתן יצחק אלדר, אברהם דוד מוזס, רועי רוט, יוחאי ליפשיץ, יהונדב חיים הירשפלד ודורון מהרטה, כאשר מחבל חמוש נכנס לישיבה והחל לירות לכל עבר כשהוא פוגע בתלמידים שעסקו בלימוד תורה.

ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, אמר כי "מאחורי כל אחד וכל שם מנרצחי הפיגוע עומד עולם שלם, אנחנו במציאות שאין הכסא שלם, "לקדש שמו באהבה" זה מה שלמדנו מ-8 הקדושים.

"בימים אלה אנחנו בצערה של השכינה על מיעוט שם שמים וחילול ה', שמונת הקדושים הי"ד קיימו בשיא הפשטות ובמסירות נפש על התורה ועשו זאת בפשטות ודבקות בתורה, לצערינו רשעי הגויים מראים לנו את הכתובת על הקיר. מהיכן עם ישראל שואב את כוחו - מבתי מדרשות ולימוד התורה. בימים אלה לפעמים לא כולם לא יודעים את ערכה של התורה, גם לומדי התורה נושאים בנטל ושמלאך עומד על גביהם ואומר להם גדל בלי מכסות - אין לנו במה להתבייש", אמר הרב שפירא.

ראש הישיבה לצעירים, הרב ירחמיאל וייס, אמר באזכרה כי "הזמן שעבר לא מקהה את הכאב. כאב האובדן והגעגוע והדמויות המחייכות של הנרצחים שלאט לאט אנחנו לומדים את טהרת ליבם".

"עם הזמן למדנו להבין שלחיים שלנו נוסף רובד של געגוע כואב והסתכלות דומעת. חשבתי יום אחד האם אפשר לחזור למציאות אחרת? אבל הבנתי שאי אפשר", כך הרב וייס.

ד"ר נפתלי מוזס, אביו של אברהם דוד הי"ד, מנרצחי הפיגוע, אמר באזכרה "באתי לא בתור נציג של המשפחות אלא בתור עד נאמן שהגיע לפני 5 שנים לאותו בנין ואותה שכונה בחצרות הלילה אחרי חיפוש בני ואחרי לילה ארוך מצאתי אותו פה", סיפר.

"אני רוצה להיות עד נאמן , הוא היה ילד טוב וקלט את כל מה שסביבו. כשהגיע לגיל תיכון הוא החליט שהוא מקדיש את עצמו ללימוד התורה וידע לצטט מסכתות שלמות. בשנה האחרונה של חייו בגיל 16 היה קם בעלות השחר והקדיש את כל ה- 16 שעות ללימוד התורה. בני נרצח רק בגלל היותו יהודי כשהוא גר במדינה יהודית כאשר ספר תורה בחיקו", כך האבא.

שר הפנים אלי ישי השתתף גם הוא באזכרה, "חלפו חמש שנים מאז נרצחו התלמידים על קידוש השם ולימוד התורה. זה אירוע שלא ישכח מאף אחד מאיתנו- עוצמת לימוד התורה מבית המדרש הזה ימשיך כצוואה. לומדי התורה הם בעצם היסודות של העם היהודי. ביום כזה שיושבים כאן אחרי חמש שנים הנחמה היא שמדובר בקדושי עליון שמסרו נפש תוך לימוד הגמרא".

"כאיש אחד בלב אחד גם בימים אלה נקרא לכולנו להתאחד ולהתאגד כאיש אחד. כל יושבי המדרשות רואים עין בעין את חשיבות לימוד התורה ונפעל ללכד את השורות ולהרבות לימוד תורה", דברי השר ישי.

(צילום: פלאש 90)