חברת ESET, שמפתחת פתרונות אבטחה למחשבים אישיים, סמארטפונים וטאבלטים פיתחה אפליקציה לסריקת חשבון הפייסבוק שלכם ושל החברים שלכם מפני איומים פוטנציאלים.

האפליקציה ESET Social Media Scanner תגן על משתמשי המדיה החברתית מתוכן זדוני המופץ בפייסבוק והיא סורקת את עמוד הפרופיל, את ה- News Feed ואת תיבת ההודעות גם אם המשתמש לא מחובר (off line). בנוסף, האפליקציה סורקת גם את ה Time Line של החברים של המשתמש ובכך מקטינה את הסיכון שאחד מהחברים שלו ידביק את המחשב בווירוסים כאלה ואחרים.

"ככל שתחום מסוים ברשת הוא פופולארי יותר, כך הוא חשוף ליותר הונאות" אומר רונן מואס, מנכ"ל ESET ישראל. "דוגמאות בולטות לכך הן אפליקציות זדוניות לסמארטפונים, חדשות בקנה מידה עולמי שמנוצלות במנועי החיפוש להפצת וירוסים וכמובן הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק, שמגיעות למאות מיליוני משתמשים".

"רק לפני שבוע חשפנו הונאת פייסבוק נגד גולשים ישראלים שהצליחה במטרתה להשיג מספרי אשראי של מעל שש עשרה אלף משתמשים. הונאה זו הייתה נחשפת בשימוש בסורק המדיה החברתית".

ניתן להשתמש באפליקציה דרך הקישור: www.eset.co.il/facebook

על מנת להימנע מהונאות בפייסבוק, בחברת ESET ממליצים על הפעולות הבאות:

לעולם אל תלחצו על קישורים חשודים בפייסבוק, אפילו אם הם מגיעים מחברים לכאורה. הימנעו בעיקר מקישורים המבטיחים לכם גישה לסרטונים או תמונות בעלי אופי בוטה.

אל תפרסמו בפייסבוק מידע אישי שלא הייתם רוצים שאחרים ידעו. בין אם מדובר במספר הטלפון או הכתובת שלכם או בין אם מדובר במידע אישי יותר, מידע שאתם מעלים לרשת עלול להגיע לאנשים לא רצויים. בנוסף לכך, הגדרות הפרטיות נוטות להשתנות מעת לעת לכן אל תסמכו עליהן יותר מדי שישמרו על המידע שלכם נסתר מעניים לא רצויות.

אל תאשרו חברות לאנשים זרים לחלוטין ובמיוחד כאלה שאין לכם איתם אף חבר משותף. למעשה אין לכם שום ערובה שהאדם מצדו האחר של הפרופיל הוא מי שהוא טוען שהוא ואתם לא באמת יכולים לדעת מהם כוונותיו בהצעת החברות.

אל תפיצו חדשות או פוסטים בפייסבוק מבלי לוודא קודם לכן שהם נכונים או מבלי שאתם יודעים מה המקור שלהם. אתם עלולים בלי כוונה להפיץ לינקים זדוניים לחברים שלכם או גרוע מכך, להפיץ תוכן בוטה על ה wall שלכם.

זכרו! כל דבר שאתם מעלים לאינטרנט עלול להישאר שם גם זמן רב אחרי שמחקתם אותו. בין אם מדובר בתמונות מביכות, דברי נאצה שנכתבו בלהט הרגע או כל פרט אחר אודותיכם, לעולם אינכם יכולים לדעת אם מישהו שמר את הנתונים אצלו ולאיזו מטרה. לכן, חישבו היטב לפני שאתם מעלים תמונות, סרטונים או פרטים אישיים לפייסבוק או לכל מקום אחר באינטרנט.